Hej, jag fick en 5601C JB förra veckan och nu var det dags för premiär. Jag har inte känt på den rullen innan, men när det blev press på spolen så skrapar den emot stativet. Är detta något som ska vara så? det känns som att spolen/spolaxeln eller stativet är felgjort. Jag tyckte även att bromsen kändes klen, ska man kunna dra ut lina med handen vid maxbroms?
ANG. skavljudet, "Där är det så att så att spolflänsen (DY) går emot Linavvisarkanten vid belastning."
Jag har även en 5601raw "ge fan i våra vatten" 2årets upplaga som börjat krångla. När jag frikopplar rullen så frikopplas den inte direkt, utan låser sig nästan stenhårt, för att sedan lossa. Vad kostar service hos ABU?
EDIT
Fast kostnad för service är 180 kr.
Det tillkommer kostnad för postförskott och frakt, ca. 100 kr.
Det tillkommer även kostnad för reservdelar om det behöver bytas.
Creds till ABU som svarade inom 2h efter att jag skickat mail till dom
ANG. skavljudet, "Där är det så att så att spolflänsen (DY) går emot Linavvisarkanten vid belastning."
Jag har även en 5601raw "ge fan i våra vatten" 2årets upplaga som börjat krångla. När jag frikopplar rullen så frikopplas den inte direkt, utan låser sig nästan stenhårt, för att sedan lossa. Vad kostar service hos ABU?
EDIT
Fast kostnad för service är 180 kr.
Det tillkommer kostnad för postförskott och frakt, ca. 100 kr.
Det tillkommer även kostnad för reservdelar om det behöver bytas.
Creds till ABU som svarade inom 2h efter att jag skickat mail till dom
Kommentera