5501 inshore - glappt gavellock. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

5501 inshore - glappt gavellock.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 5501 inshore - glappt gavellock.

Hej gott folk!
    Jag fick nyss hem min Happy angled 5501 inshore och märker, till min förskräckelse, att "locket" på höger gavel glappar. Provade att dra skruvarna lite, utan resultat. Testade sedan att dra åt den mek. kastbromsen och då fastnade "locket" men med den inställningen kan jag antagligen inte kasta någonting lättare än mormors gjutjärnsplättlagg. Ska det verkligen vara så här? Min JB uppför sig inte på det sättet men den, har jag förstått, är byggd på annat vis. Återigen, min fråga är alltså, ska det va så här? Och om inte, vad kan vara fel? Är det enkelt åtgärdat så skulle det ju vara skönt att slippa skicka iväg härket.

Tack på förhand// Richard

Låter som om något har kommit i kläm vid ihopmonteringen.
    Har du skruvat med rullar förut så borde det vara uppenbart var felet är om du skruvar isär rullen.
    Kolla först med HA att det är ok att du öppnar o kikar själv innan något skickas.

Kommentera

Jag fick nyss hem min Happy angled 5501 inshore och märker, till min förskräckelse, att "locket" på höger gavel glappar.
      Svaret om det ska va så eller inte är enkelt: NEJ DET SKA INTE VA SÅ !!

Om jag förstår dig rätt är det hela gavel-locket som glappar, den typen av fel blir vanligare och vanligare på nya ABU modeller, kvalitén är inte vad den har varit !

Prova att lossa gavel-locket och skruva dit det igen, fortsätter felet är det bara att skicka tillbaka rullen , även om man kan skruva och tycker det är kul ska man aldrig godkänna en felaktig produkt..

Kommentera

Nej det är ju själva fan att man har sån otur med nätköp, slår ALDRIG fel!! Förstod ju också att det var nåt lurt men hoppades med en dåres envishet att det fanns nån Quick fix. Kanske det gör men får kolla det imorgon eftersom köpet är belagt med största sekretess pga elak och felprioriterande "älskling".

Tack för svar!

Kommentera

[QUOTE=jorgen

Om jag förstår dig rätt är det hela gavel-locket som glappar, den typen av fel blir vanligare och vanligare på nya ABU modeller, kvalitén är inte vad den har varit !
          ..[/QUOTE]

Ja det är hela gavellocket som glappar, rätt uppfattat.

Kommentera

Ja det är hela gavellocket som glappar, rätt uppfattat
            Jag fick en Record 51a som någon verkade ha dunkat i golvet med full kraft, hela vevsidan var sned ink. vev och skruvarna var inte åtdragna, samt 0 aktiva vikter,, fick en ny som också hade lite småfel men nr 3 var hel,ren och fin så jag byggde om den till en C4

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Jag fick en Record 51a som någon verkade ha dunkat i golvet med full kraft, hela vevsidan var sned ink. vev och skruvarna var inte åtdragna, samt 0 aktiva vikter,, fick en ny som också hade lite småfel men nr 3 var hel,ren och fin så jag byggde om den till en C4
              Haha! Vad fan är det frågan om? Man inbillar sig ju att made in Sweden ska vara värt någonting men det verkar ju inte som det. Nåja, kommer antagligen köpa Svängsta av ren patriotism, så länge garantierna håller vad de lovar..

Kommentera

Jaha, så här blev det till sist. De tre infästningarna till locket var för långa så dremeln fick tala. Antagligen har jag bara slipat bort symptomet på ett större problem men det får tiden utvisa. Tog ner infästningarna till gavellocket ett par hundradelar, bara tillräckligt för att skruvarna inte ska "gå i bott" innan de drar fast gaveln.
                Behöver ju rullfan nu, inte om 3 veckor
                Skitfiske!

Kommentera

Varning för det du precis gjorde, slutar du inte i tid kan du bli lika skadad som vissa av oss här på FS som skruvar trimmar och fixar helt i onödan bara för vi är nyfikna på resultatet,, dyrt brukar det också bli när man kommit igång

Kommentera

Skadad är ett starkt ord. Jag föredrar modiferad i detta sammanhang.

Andra säger skruvad, dock.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    31 925 visningar
                    18 gillar