Billigaste Ambassadeur 5500 C3:n! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billigaste Ambassadeur 5500 C3:n!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jerka på du! Den håller, alustativet är inte lika stabilt som ett i mässing men har du sönder ett alustativ har du sönder vilken rulle som helst. Sköt din rulle och stoppa inga 200 grams drag med veven så håller den fint! Jag har en C3 som jag jerkat med sen -02 och den fungerar klockrent än idag. Jag har ett gäng ambassadeurer i olika varianter och olika trimgrad och aldrig haft några större haverier. Jag har kompisar som sliter ut sina rullar till skrot på ett par säsonger medans mina håller i hittills 10 år trots att vi använder dom lika mycket och på samma sätt så skötsel är a och o.
    Senast ändrad av Rick; 2012-11-24, 11:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rick Visa inlägg
      Jerka på du! Den håller, alustativet är inte lika stabilt som ett i mässing men har du sönder ett alustativ har du sönder vilken rulle som helst. Sköt din rulle och stoppa inga 200 grams drag med veven så håller den fint! Jag har en C3 som jag jerkat med sen -02 och den fungerar klockrent än idag. Jag har ett gäng ambassadeurer i olika varianter och olika trimgrad och aldrig haft några större haverier. Jag har kompisar som sliter ut sina rullar till skrot på ett par säsonger medans mina håller i hittills 10 år trots att vi använder dom lika mycket och på samma sätt så skötsel är a och o.
      Jag har en C3 som är från -96. Den funkar inte allt att jerka med när man överstiger buster jerks. Dock är den i behov av service så kanske är det som är problemet. Men känslan att jerka med min predator är ändå betydligt bättre.

Dock är jag jättenöjd överlag med C3an, hållt väldigt länge, billig i inköp och inga problem med kastlängden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Thomas.L Visa inlägg
        Jag har en C3 som är från -96. Den funkar inte allt att jerka med när man överstiger buster jerks. Dock är den i behov av service så kanske är det som är problemet. Men känslan att jerka med min predator är ändå betydligt bättre.

Dock är jag jättenöjd överlag med C3an, hållt väldigt länge, billig i inköp och inga problem med kastlängden.
        Vad är det som inte fungerar när du överstiger 75 gr?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rick Visa inlägg
          Vad är det som inte fungerar när du överstiger 75 gr?
          Den orkar inte hålla emot, överlag känns den inte lika robust som min andra. Men kanske beror på att den är ny och en gammal rulle är just.. en gammal rulle . Även om den har funkat bra..

Kommentera

Den orkar inte hålla emot, överlag känns den inte lika robust som min andra. Men kanske beror på att den är ny och en gammal rulle är just.. en gammal rulle . Även om den har funkat bra..
            Jag har jerkat med C3, SSC3, JB, Predator och Rocket och jag märker ingen större skillnad i praktiken. En mässingsrulle kan "kännas" stabilare men funktionsmässigt märker iaf inte jag någon skillnad. Jag sköter dock mina rullar pedantiskt och kastar och jerkar med förstånd, inget ryck och slit eller andra konstigheter. Jag kanske har tur eller så är det här med känslor för prylar så subjektivt att det blir svårt att säga exakt vad man känner.

Kommentera

Vad är det den inte orkar hålla emot ?

Kommentera

Kommer vl ligga runt 60grams drag så då borde den ju funka! Tackar
                "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
                Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Vad är det den inte orkar hålla emot ?
                  Spolen. Känns som vid tunga beten som är svåra att få till gången på så känns det som den släpper linan. Predatorn är betydligt fastare. Men det kan bero på att C3an inte är servad på flera år. Men den kommer ändå användas till jerk i min ägo så slipper ju problemet där ändå.

Kommentera

Kommer vl ligga runt 60grams drag så då borde den ju funka! Tackar
                    Helt rätt det var ju dom vikterna 5500-6500 konstruerades för från början och mig veterligen har det inte hänt så väldigt mycket med rullarna sedan dess, bara att folk börjat dänga tyngre beten med stumma linor och påkar till spö, sedan börjar dom gnälla på att rullarna går sönder utan att fråga sig varför

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    32 215 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Micki.S