Multitrimfråga - dimensioner på kullager - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multitrimfråga - dimensioner på kullager

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
    Personligen tycker jag det bör vara obligatoriskt att alla som äger en rulle skruvar isär, fotograferar samt mäter alla intressanta ingående delar och publicerar allt ovanstående i en rullmekartråd.

Ööööhh...jag trodde det var din uppgift och vi skulle bara åka räkmacka!
    Senast ändrad av KeBa; 2013-02-22, 12:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Ett av de vanligaste sätten att få bättre snurr på en multirulle verkar vara att byta ut originalkullagren mot bättre sådana....
      Så är det nog men det första man ska göra innan man tar beslut på att byta lager är att tvätta ur all gammal smörja ur lager, evighetsskruv och liknande och smörja med bra olja, fabrikssmörjningen är ibland ganska "fet".
      Det kan göra stor skillnad.

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
        Så är det nog men det första man ska göra innan man tar beslut på att byta lager är att tvätta ur all gammal smörja ur lager, evighetsskruv och liknande och smörja med bra olja, fabrikssmörjningen är ibland ganska "fet".
        Min Inshore har blivit mkt trevligare (bättre än ny) efter en rengöring & ny olja & fett .

Kommentera

Det är jättebra att du och andra kommer med alla möjliga tips och synpunkter på rulltrimning men nu var det ju det här med lagerdimensionerna jag tänkt mig att den här tråden skulle handla om. Men det är kanske kört redan? I vart fall handlar ännu inget av svaren om det...

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Det är jättebra att du och andra kommer med alla möjliga tips och synpunkter på rulltrimning men nu var det ju det här med lagerdimensionerna jag tänkt mig att den här tråden skulle handla om. Men det är kanske kört redan? I vart fall handlar ännu inget av svaren om det...
            Jag ber om ursäkt om jag missuppfattade ditt syfte.
            Efter vad du skrev i första inlägget gjorde jag tolkningen att du kanske var ute efter att köpa lager för att få bättre snurr på din mulit, jag ville bara eventuellt bespara dig några kronor, sorry.

Jag kan radera mina inlägg för att "rensa upp" lite om du vill.

Kommentera

Jag ber om ursäkt om jag missuppfattade ditt syfte.
              Efter vad du skrev i första inlägget gjorde jag tolkningen att du kanske var ute efter att köpa lager för att få bättre snurr på din mulit, jag ville bara eventuellt bespara dig några kronor, sorry.
              Det är OK men man kunde ju önska att någon läste det första inlägget och den av Bergman redigerade trådrubriken. Gör man det så är det väl ganska klart vad jag var ute efter. Fast nu är det väl lika så gott att Bergman ändrar rubriken igen till "allmän trimdiskussion" eller något annat liknande så gör jag ett nytt försök med att samla information om dimensioner på kullager i en tråd. Jag tror fortfarande att det är en god idé (även om jag inte lyckas få er andra att fatta det...). :-)

Kommentera

Jag testar att låsa den här tråden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                41 svar
                32 338 visningar