Hur mycke vinner man på lättad linspridare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycke vinner man på lättad linspridare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur mycke vinner man på lättad linspridare?

    Har ju en ambassadeur 6000 eb som jag fundera på o piffa till lite extra utöver bromsbytet. Har funderat på lättare linspridare+keramisk knivbult. Kommer använda kastvikter 20-60g.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

  • #2
    Har funderat på lättare linspridare+keramisk knivbult.
    Du vinner en del men inte lika mycket som på en 4500 eller 5500 storlek, ju bredare spole och ju tyngre beten desto mindre vinner du på trim.

    Personligen hade jag bytt lagren först och sedan ev. spridaren.

    Har du fiskat så pass mycket med den att du vant dig vid glappet i veven ?

    Kommentera


    • #3
      Okej. Nä en 6000 gör ju färre vändningar än 5000. Så kanske ska byta lager istället lr tvätta ur de som sitter o smörja upp. Van o van vet jag inte. Men har ägde en del billiga haspelrullar när ja va yngre som va eller blev glappa,samt någon havsfiskerulle där det sitter liknande backspärr. Har inte fiskat med rullen,men tänkt ge den en del tid iår.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

      Kommentera


      • #4
        Har inte fiskat med rullen,men tänkt ge den en del tid iår.
        Jag tänker mest på att du måste hålla i veven eller ha tummen på spolen när du gör någon typ av ryck annars sticker veven bakåt och det kan smälla ganska ordentligt när den stoppar.

        Det påminner en del om Haspelrullarna som är utrustade med quickfire..

        Kommentera


        • #5
          Okej. Kan tänka mig att det kan låta en del o att det blir lite onödigt slitage. Jag brukar hålla om rullgaveln så tummen finns ju nära till hands,fast bruka alltid hålla i veven.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

          Kommentera


          • #6
            Extra backspärr är alltid bra att ha! Lundgrens har till en billig peng om man är lite händig.
            Sök på "fotogen" så bör du hitta Mookis underbar rulltrimguide.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
              Extra backspärr är alltid bra att ha! Lundgrens har till en billig peng om man är lite händig.
              Sök på "fotogen" så bör du hitta Mookis underbar rulltrimguide.
              Det sitter redan en backspärr,men inget iar lager.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

              Kommentera


              • #8
                Det sitter redan en backspärr,men inget iar lager.
                Helt rätt och det går inte att trycka dit något heller det får inte plats i den typen av gavlar.

                Om du vänjer dig vid att alltid hålla i veven är det inga problem med den rullen den kommer säkert hålla din livstid
                Lägg inte ut några större summor på den om du inte garanterat skall spara den. EB kostar inte många 100 lappar vare sig nya eller beg.

                Kommentera


                • #9
                  Tror ja gav typ 400:-inkl frakt på tradera för några år sedan. Rullen är fortfarande i nyskick. Enda ja gjort är att ja bytt till carbon matrix skivor o en enkelvev från lundgrens. Ska ut o provfiska i helgen o se hur det funkar. Min förra 6000eb hade iar lager,men den va nyare.
                  Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                  Kommentera


                  • #10
                    Oops, my bad!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 047 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf
                     
                    Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                    22 svar
                    10 968 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Äldre Id  
                    Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
                    271 svar
                    47 545 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Herrlin
                    av Herrlin
                     
                    Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
                    50 svar
                    6 153 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
                    11 svar
                    1 025 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X