Hur mycke vinner man på lättad linspridare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycke vinner man på lättad linspridare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Min förra 6000eb hade iar lager,men den va nyare.
    Jag har en som bara är ett par år gammal och saknar IAR, om man läser specifikationen på dom nya saknas fortfarande IAR men jag blir inte förvånad att du fått en, som jag sa tidigare köpte en av mina en som hette 6000 men om jag kommer ihåg rätt tar den 165 meter 0:30 jag har även sett en som var i storlek med en 5000 men hette 6000.

Jag såg någon vänstervevad orange sak på Dogger som också hade spec. 165 meter 0:30 men kallades något 5000 nummer.
    Dessa rullar är ju tillverkade som ekonomimodeller för PD butikerna kanske därför dom ändras så pass ofta och modellnummer inte alltid stämmer med linkapaciteten...

Kommentera

Happy angler listar en eb med iar. Men hur som helst så tycker jag det är en prisvärd rulle. Den första ja hade användes till jerkfiske. Den ja har nu köptes för lättare havsfiske,men blev liggande i en vrå.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
        Happy angler listar en eb med iar. Men hur som helst så tycker jag det är en prisvärd rulle. Den första ja hade användes till jerkfiske. Den ja har nu köptes för lättare havsfiske,men blev liggande i en vrå.
        Läser man under frågor och svar så säger happyangler själva att den blå har den äldre modellen av backspärr dvs. inte iar. Eller är det någon som tolkar det annorlunda?

Kommentera

Men det står inte under informationen. Där står det iar(direktverkande backspärr).
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Men det står inte under informationen. Där står det iar(direktverkande backspärr).
            På dom flesta spec. står inte IAR med och när jag kollar på Mikes-repair finns det inte IAR så jag tror inte ens den nya har det, classic red 5000 och 6000 har 2 pinnars och IAR samt bussningar och EB 6 pinnars , kullager men inte IAR man kan lätt bli lite

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              På dom flesta spec. står inte IAR med och när jag kollar på Mikes-repair finns det inte IAR så jag tror inte ens den nya har det, classic red 5000 och 6000 har 2 pinnars och IAR samt bussningar och EB 6 pinnars , kullager men inte IAR man kan lätt bli lite
              Ja, precis. Återförsäljarna har ingen koll som vanligt... EB har ingen IAR enligt den senaste sprängskissen på ABUs amerikanska sida heller.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
              231 svar
              32 107 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gösalf
              av Gösalf