Abu Garcia Revo Premier 40 --- vs. --- Shimano Stradic Ci4 4000 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia Revo Premier 40 --- vs. --- Shimano Stradic Ci4 4000

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu Garcia Revo Premier 40 --- vs. --- Shimano Stradic Ci4 4000

Tjena,
    Jag tänkte höra om någon har erfarenheter av dessa rullar. Jag äger själv en Shimano Stradic Ci4 2500 och det är väl en av de rullar jag är mest nöjd med faktiskt, detta dock till jigg/dropshot.

Nu tänkte jag skaffa en rulle som pallar lite tyngre gäddfiske med beten upp till ca 110 g då jag fått ett Edge Dynamic Powercast 8,6' XXH 40-130g. Pallar dessa rullar så pass tunga beten? Jag vet... fingrarna ryker säkerligen snabbare än rullarna när det handlar om haspel med de betesvikterna men jag tänker främst på byglarna som på vissa märken ibland har en tendens att börja glappa och dessutom är det mest för att variera fisket lite om det går trögt.

I övrigt borde det väl inte vara några större problem, eller vad tror Ni?
    All input uppskattas!

Är nog inga problem . Annars finns ju penn battle o abu sorön stx.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Tack för input Jimmy,
      Jag har kikat på båda faktiskt men jag har aldrig ägt en Penn så jag känner mig mer bekväm med abu/shimano även fast jag förstått att Penn gör rullar av klass. Sorön känns riktigt stabil den också men jag tänkte att Revo Premiern borde vara lite mer kvalité eftersom prisskillnaden ändå är så pass stor och det är samma tillverkare. Baserar alltså valet på helt fel information, men så fungerar jag

Kommentera

Jag hade nog satsat på en Penn till så tunga beten. De känns robustare än lågviktsrullar som Ci4 och liknande.

Kommentera

Tack för dina tankar Barramundi. Det verkar onekligen finnas en förkärlek till Penn på FS och det är säkerligen välförtjänt. Ska försöka klämma och känna på en i butik men det är lite lurigt att få känslan när man inte testar med spö,lina & bete. Kanske är värt en chansning om de känns mer stabila än andra i alla fall

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 797 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki