Abu Garcias Ab. 7000/7001 Classic Centrifugalbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcias Ab. 7000/7001 Classic Centrifugalbroms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu Garcias Ab. 7000/7001 Classic Centrifugalbroms

Köpte mig en rulle nyligen, nämligen en 7001 Classic. Försökte att läsa mig om den innan köpet och efter. Många klagar på rullens kvalitet och att de rasar eller kastar dåligt.

Öppnade upp min igår och av min förvåning har de fettat in centrifugalbroms delarna i tjockt fett aldrig ägt en amb. tidigare eller rullar med centrifugalbroms, men ändå kändes det jävligt märkligt att de fettat in dessa delar med så fet fett att delarna ej kan röra sig som de ska för att kunna jobba som de ska.

Det var totalt 6st "pinnar" inte ens dessa satt jämt utan 2 var i klickade men inte rakt över varandra utan ojämt om ni hajar vad jag menar.

Rengjorde allt detta, plockade isär rullen och torkade bort allt fett och penslade på Cal's Reel & Star Drag Grease på de delarna som ska ha detta.

Nu gäller det bara att beställa carbon drag washer/kolfiber lameller för att rullen även ska ge en skön broms när man drillar laxar med det nya beastmaster 12' spöt.

Många man pratar med säger att denna rulle rasar, men har ingen aning om vad det är som rasar?
    Någon som har koll på förbättringar man kan göra för att undvika ras? är rätt händig och älskar att skruva i mina multirullar så byta ut delar själv är inga problem, bara jag vet vad som ska bytas eller ses över.

Jävligt märkligt av Abu Garcia att låta en sådan klassisk rulle tappa så mycket kvalite bara för de vill få ner tillverkningskostnaderna......går helt emot vad Abu Garcia står för!

Igår beställde man dessa http://www.ebay.com/itm/111507687611...%3AMEBIDX%3AIT

Ska man installera dem torra eller ska jag dra på lite Cal's Reel & Star Drag Grease?

Ingen som har tips på andra förbättringar man kan göra?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
    11 svar
    3 798 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg PrN-Sweden  
    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki