Ursprungligen postat av Serigös
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shimano Exsence DC
Collapse
X
-
Ni har väl badhus däruppe? Kan inte va så dyrt o hyra en 100m-bana ett par timmar? ;-)
-
Fick min Exsence idag
Känns riktigt skön men stör mig på att bromsjusterings stjärnan är i plast samt att veven är så omodernt rak. På en så dyr rulle tycker man att shimano hade kunnat kosta på lite mer och valt en alu stjärna med en vinklad snygg kolfiber eller metal vev, rullen ska ju vara lite ut över det vanliga och prissatt därefter. Till och med de billiga kinarullarna har alu delar.
När jag snurrar till veven snabbt och släpper så kommer det en elektronikliknande surr ifrån rullen, låter rätt häftigt men min undran är om allt är som det ska?
Nu ska man bara vänta in våren för att testa rullen
Lämna en kommentar:
-
Precis....Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag tycker det ser ut som ett grått ägg med vev,
Är veven där för det ska bli lättare att smycka ägget med lina (hänga upp ägget) ?
något mer du vet men vill ha bekräftat :P
Lämna en kommentar:
-
Jag tycker det ser ut som ett grått ägg med vev,Så vacker rulle, veven passar inte alls in i designen
Är veven där för det ska bli lättare att smycka ägget med lina (hänga upp ägget) ?
Lämna en kommentar:
-
Jag hade blinkning med ochså hehe.Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJa det var med en blinkning, visst är du ålänning ändå, men du kommer att ha så mycket roligare som en sådan med en Exsence DC i handen - den gör sig extra bra till slimmande drag som kan behöva lite mera fart ibland
Önskar jag hade haft en sådan när jag härjade runt Eckerö för sådär en 10-15 år sedan
Jadå inavlad ålänning i flera generationer är jag haha.
Där ser man, jo jaga och fiska är det åland är bra till.
Jag har inte varigt så aktiv i just hö fisket men det tar sig som gåbben sa när han kasta på mer bensin.
Jo rullen verkar va ett underverk i samma klass som en rolex klocka, fast man har mer nytta av rullen.
Lämna en kommentar:
-
Ja det var med en blinkning, visst är du ålänning ändå, men du kommer att ha så mycket roligare som en sådan med en Exsence DC i handen - den gör sig extra bra till slimmande drag som kan behöva lite mera fart iblandUrsprungligen postat av trigger Visa inläggTack för den anteman... (
)
Ska nog skaffa mig en egen när ekonomin tillåter.
Önskar jag hade haft en sådan när jag härjade runt Eckerö för sådär en 10-15 år sedan
Lämna en kommentar:
-
Tack för den anteman... (Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJa, en havsöringsfiskande ålänning är ingen riktigt ålänning så länge hen saknar en Exsence DC!
)
Ska nog skaffa mig en egen när ekonomin tillåter.
Lämna en kommentar:
-
Ja, en havsöringsfiskande ålänning är ingen riktigt ålänning så länge hen saknar en Exsence DC!Ursprungligen postat av trigger Visa inläggHelt enkelt är shimano exsence dc en multi dängande hö fiskares våta dröm.
Lämna en kommentar:
-
Helt enkelt är shimano exsence dc en multi dängande hö fiskares våta dröm.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Nyfiken på aktuellt värde på multirullenav Maniac_MikeServade rullen och passade på att ta några foton, rullen verkar vara från 1999 eller 20004 Foton
-
Kanal: Rullar
2026-09-17, 09:54 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
|
22 svar
11 648 visningar