Shimano Exsence DC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Exsence DC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cosmoz 08
    replied
    Har tittat mkt på Exsence DC men lyckats motstå frestelsen att beställa , men är det någon som tröttnat på sin att vill släppa den för en vettig peng är jag intresserad .
    Vi kan ta det vidare via PM eller tel 0704 15 09 01

Lämna en kommentar:

• Leon
    replied
    Hade Boca orange på min om du minns, tror till och med jag testade AIR BFS. Liten skillnad blev det när man kastade lättare jiggar, men inte värt 300-400kr som lagerna kostade =)

Tror det är mer värt å plocka ur lagerna, göra rent och droppa i någon tunn olja typ ALCHEMY OIL - ULTRA LIGHT lite oftare.

Knarren va lite tystare och mjukare än typ haspel knarr om jag minns rätt.
    Svårslagen rulle om man lyckades köpa den när dollarn va låg. Kostar en tusenlapp mer nu än jag jag köpte och fick skickat med express frakt.
    Senast ändrad av Leon; 2016-12-01, 00:17.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    På min låter knarr ok [precis testat]. Inga anmärkningar på den fronten!
    Förresten, denna rulle är nästan för lugn, nervös har den aldrig varit. Om ni upplever den som nervös, då ska ni rengöra dc sensorerna. De har fått skit på sig.

Ang kullagerbyte, då har jag bytt till vassare lager på andra DC rullar flera gånger om. Det har inte blivit något större skillnad i praktiken, så jag antar att det kan vara likadant med denna rulle.

//T

PS:PE-läge är normalläget. Du kanske menar SP. SP-läget funkar inte så himla bra om man kastar i medvind, fast det läge fungerar ypperligt i motvind.
    Senast ändrad av tonyex; 2016-11-30, 21:21.

Lämna en kommentar:

• gabbu
    replied
    Dåså, det blir trots allt till att testa andra kullager (även fast jag tror att du Tonyex aka shimanokännaren har en klar poäng).
    Låter eran knarr tyst? Jag hör knappt min när jag drar ut lina.

Jag håller med om rullen, tycker den växer mer och mer.

Lämna en kommentar:

• nalinho
    replied
    Ja och jag tror det. Utan att ha några vetenskapliga belägg så säger jag att den kastar lite längre och ännu lite mindre nervöst. Nu är ju inte någon av dessa egenskaper något som rullen lider av i övrigt men jag ångrar inte att ja böt.

Gabbu: hade samma problem men jag resonerade som så att det troligtvis blev för liten energi för att aktivera systemet. Kastade jag istället normalt så fungerade det som utlovat!

Det är en grymt trevlig rulle för en ganska liten peng!

Lämna en kommentar:

• gabbu
    replied
    Hur långt är ett snöre? :-) Någon annan som provat?

Jo den kastar långt redan, men man vill ju pröva.
    Får ni klickljud om ni låser spolen samtidigt som ni torrvevar?
    Haft problem med PE-läget när jag lagt ut kasten så det blir skatbon när spolen fortsätter snurra efter nedslag. Är det fullt ös i kasten som gäller för att nattläget ska aktiveras?
    Offtopic: Vet du varför daiwa samurai 18 lbs är slut överallt? Tyckte 135m 20lbs knappt fick plats på spolen.
    Senast ändrad av gabbu; 2016-11-30, 19:44.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Hm, detta har visat sig vara en ganska onödig uppgradering på en DC rulle, så på min har jag inte ens funderat på det.

Frågan är: kastar inte din tillräckligt långt? För att om den inte gör det, då har du andra " kanske lite större" problem.

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2016-11-30, 19:18.

Lämna en kommentar:

• gabbu
    replied
    Någon som testat andra kullager och märkt någon skillnad?

Lämna en kommentar:

• frejohg
    replied
    Fick hem min nu. Mycket nöjd. 3k inkl ems frakt från japan. tog bara 4 dagar att få hem till dörren.

Rullen presterar bra! Skall iväg och hårdtesta den på semestern.

Fick lätt på 120m Sufix 823 0.13. Tycker dock denna lina låter ganska mycket i spöringarna (abu veritas)

Lämna en kommentar:

• Snöhäst
    replied
    Jag kör med .15 Powerpro, har testat .10 men jäklar vad de klabbade. Vet inte om de var fel på just den linan elr vad som hände, men jag tyckte linan la sig konstigt på rullen, blev liksom "gropar" utmed kanterna på spolen på båda sidorna. Så drilla man fisk å linan skulle dras ut ifrån spolkanten blev de trögt som fasiken... (Trodde de var rullen de var fel på, men den funkar perfekt med .15 lina...)

Min rymde 135mm .15 alldeles perfekt.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
22 svar
11 655 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Äldre Id