ABU rulltrim/reservdelar prislista - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU rulltrim/reservdelar prislista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har satt in trimmet efter konstens alla regler! Iom att jag under 20 års tid öppnat upp mina rullar och lärt mig förstå hur saker och ting funkar för länge sedan så kan jag inte gjort fel! (Dom första månaderna var den mer orolig än vanligt pga att lagren är snabbare och så vidare) Jaja det är en inkörningsperiod tänkte jag. Nu är rullen mindre orolig, men jag är tvungen att ha 5 av 6 vikter aktiverade annars drar den på som faan och övervarvar! Men varken kastlängder eller tendens till linresning är annorlunda nu än innan! Det där med att man "Lägger ut kasten!" stämmer inte. Jag får ta hugga yxa lika mycket nu som innan! Vad kan vara fel menar du? Det är ju inte direkt ett grafikkort om du fattar. En amba är ju en amba! Dom går ju som klockor! Keramhybriderna snurrade på som attan när jag tvättade ur dom med aceton senast! Men kanske ska ta mig en tur till Sportfiskeboden där jag köpte trimmet!

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inlägg
      Har satt in trimmet efter konstens alla regler! Iom att jag under 20 års tid öppnat upp mina rullar och lärt mig förstå hur saker och ting funkar för länge sedan så kan jag inte gjort fel! (Dom första månaderna var den mer orolig än vanligt pga att lagren är snabbare och så vidare) Jaja det är en inkörningsperiod tänkte jag. Nu är rullen mindre orolig, men jag är tvungen att ha 5 av 6 vikter aktiverade annars drar den på som faan och övervarvar! Men varken kastlängder eller tendens till linresning är annorlunda nu än innan! Det där med att man "Lägger ut kasten!" stämmer inte. Jag får ta hugga yxa lika mycket nu som innan! Vad kan vara fel menar du? Det är ju inte direkt ett grafikkort om du fattar. En amba är ju en amba! Dom går ju som klockor! Keramhybriderna snurrade på som attan när jag tvättade ur dom med aceton senast! Men kanske ska ta mig en tur till Sportfiskeboden där jag köpte trimmet!
      För några år sedan byggde UT en 6000C till mig med ett RP-kit i.
      Jag var inte speciellt insatt i ämnet och hade inget direkt att jämföra med.
      Oavsett så blev det inte bra....trassel och problem.
      Jag sökte lösningar med fler bromsvikter, annat spö osv men fick inte till det.
      Till slut synade jag linan som ändå var ny, några meter in på linan så var det platta avsnitt och det var problemet.
      Linan skar in i underliggande lager och snodde med runt och orsakade trassel....och de gånger det inte orsakade trassel så bromsade det kasten.
      Tog bort ca 20 meter lina (därefter så jag inga platta partier) och jäklar, det var som en ny rulle, nu kastade den som alla beskrev att en UT-trimmad rulle skulle göra, långt och stabilt!

      Om linan linan är ett problem hos dig vet jag inte men jag vill ändå nämna denna händelse.
      I övrigt fick du ett bra råd av Pike1.

      Kommentera


      • Tack för tipset! Inte tänkt på linans inverkan! Det är faktiskt en billigare "kinalina" Ska riva av den och fylla upp rullen med Power pro eller liknande! Har samma lina på min revo toro och den beter sig normalt. Men den linan är kanske inte "skadad"?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inlägg
          Tack för tipset! Inte tänkt på linans inverkan! Det är faktiskt en billigare "kinalina" Ska riva av den och fylla upp rullen med Power pro eller liknande! Har samma lina på min revo toro och den beter sig normalt. Men den linan är kanske inte "skadad"?
          Du vet kanske ungefär, när i kastet trasslet kommer. Syna linan på det stället. Om det nu var tveksam kvalité på linan så tycker jag absolut att du oavsett ska göra som du skriver, PP tycker jag själv funkar kanon.
          ..och glöm inte återföra i tråden om vad du kommer fram till, detta är högintressant läsning för alla rullnördar!

          Kommentera


          • ska göra det!

            Kommentera


            • Fick detta imponerande svar ifrån Abu

              Aluminium-vev/plast-grepp 81 gram
              Kolfiber-vev/EVA-grepp 22.5 gram

              Kommentera


              • Hur lång tid tog det för er som beställde direkt från Abu svängsta ? Mvh

                Kommentera


                • Har de inte för mycket att göra så skickar de samma dag som beställningen kommer in. Det brukar gå snabbt. /Ingemar

                  Kommentera


                  • någon här som vet vad det är för storlek på lagren som sitter i evighetsskruven? mvh

                    Kommentera


                    • Hej!
                      Är det någon som vet om veven som står i första inlägget (Vev komplett med EVA-handtag 186:- ink moms 1190670) är rak?

                      Jag söker en rak vev med EVA handtag. Har letat som en tok, men hittar inget. Har ni något ni kan rekommendera. Gärna produktnummer och bild om det finns.

                      Tack på förhand.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 189 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 677 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 262 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X