Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lågprofilare med plastgavlar?
Collapse
X
-
Är inte Haibons gavlar i plast eller någon annan typ av komposit? Har för mig du hade en sån där STEED?Ursprungligen postat av joens Visa inläggPlast plast plast!
Har en Trulinoya och en Neptune från Kina och de är i plast.
Denna är garanterat i plast med!
Check out this item I found on eBay:
End time: 26 okt 2015 8:28:54 fm
Item: 10+1BB 6.3:1 Ball Bearings Left/Right Hand Baitcasting Fishing Reel 2 Colors
URL: http://pages.ebay.com/link/?nav=item...661463&alt=web
(Sent from eBay Mobile for Android)
Kommentera
-
Tjena Dennis!Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inläggExakt.
Söker en lågprofilare, vänstervevad, med gavlar gjorda i nåt annat matrial än alu eller annan metall.
Behöver knappt vara kastduglig, bara ligga skönt i handen. Skall användas till abborrpimpel på isen.
Har använt multirulle till det sen vintern 2007/2008 och tyvärr endast hittat runda plastgavlar (Amba eon o amba pgs).
Nån som vet nån?
Som nämnts i tråden finns det en uppsjö rullar som har plastgavlar, eller plastbeklädda aluminiumgavlar. MEN, den lite mjuka, mysplast som EON-serien har vet jag inte om finns på några andra rullar. Jag har iaf aldrig sett det nån annanstans
Kommentera
-
Alltså, blunda å peka på vilken lågprofilare som helst och det är plast el kompositgavlar på i princip allt.
Här har du en som säkert duger gott http://www.ofc.nu/daiwa-cygnus-vanst...818-c-373.aspx
Den såg inte så varm å mysig ut men men
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Leon Visa inläggÄr inte Haibons gavlar i plast eller någon annan typ av komposit? Har för mig du hade en sån där STEED?
Jo de är i plast med. MEn tyvärr har jag ingen sådan.
Har bara Trulinoya och Neptune
Har dock kommenterat inlägg som handlar om STEED. Verkar vara en trevlig rulle.
Tillbaka till topic!
Jag hade köpt ett par från ebay för under 200:/st och varit nöjd med det. Det är faktiskt OK rullar som också går att använda till vanligt spinnfiske om man vill det.
Biltemas rulle är en sådan kinarulle. Det är en som gjort ett köpråd på en sådan men han gjorde det bara för att klanka ner på "Billiga Biltema"...
Så Biltema fungerar.
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 046 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gösalf
2025-09-14, 07:55
|
||
|
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
|
22 svar
10 968 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Äldre Id
2025-11-29, 00:22
|
||
|
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
|
271 svar
47 545 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Herrlin
2025-07-06, 21:34
|
||
|
Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
|
50 svar
6 153 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av TiSo
2025-08-15, 13:30
|
||
|
Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
|
11 svar
1 025 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-08-07, 18:02
|
Kommentera