Lågprofilare med plastgavlar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågprofilare med plastgavlar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Check out this item I found on eBay:
    Påminner en del om denna.



    I beskrivningen står nylon, det borde va ett finare namn för plast

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
      Plast plast plast!
      Har en Trulinoya och en Neptune från Kina och de är i plast.
      Denna är garanterat i plast med!



      Check out this item I found on eBay:

      End time: 26 okt 2015 8:28:54 fm

      Item: 10+1BB 6.3:1 Ball Bearings Left/Right Hand Baitcasting Fishing Reel 2 Colors

      URL: http://pages.ebay.com/link/?nav=item...661463&alt=web

      (Sent from eBay Mobile for Android)
      Är inte Haibons gavlar i plast eller någon annan typ av komposit? Har för mig du hade en sån där STEED?

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
        Exakt.

        Söker en lågprofilare, vänstervevad, med gavlar gjorda i nåt annat matrial än alu eller annan metall.

        Behöver knappt vara kastduglig, bara ligga skönt i handen. Skall användas till abborrpimpel på isen.

        Har använt multirulle till det sen vintern 2007/2008 och tyvärr endast hittat runda plastgavlar (Amba eon o amba pgs).

        Nån som vet nån?
        Tjena Dennis!

        Som nämnts i tråden finns det en uppsjö rullar som har plastgavlar, eller plastbeklädda aluminiumgavlar. MEN, den lite mjuka, mysplast som EON-serien har vet jag inte om finns på några andra rullar. Jag har iaf aldrig sett det nån annanstans

        Kommentera


        • #14
          Alltså, blunda å peka på vilken lågprofilare som helst och det är plast el kompositgavlar på i princip allt.

          Här har du en som säkert duger gott http://www.ofc.nu/daiwa-cygnus-vanst...818-c-373.aspx

          Den såg inte så varm å mysig ut men men

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
            Är inte Haibons gavlar i plast eller någon annan typ av komposit? Har för mig du hade en sån där STEED?


            Jo de är i plast med. MEn tyvärr har jag ingen sådan.
            Har bara Trulinoya och Neptune

            Har dock kommenterat inlägg som handlar om STEED. Verkar vara en trevlig rulle.

            Tillbaka till topic!

            Jag hade köpt ett par från ebay för under 200:/st och varit nöjd med det. Det är faktiskt OK rullar som också går att använda till vanligt spinnfiske om man vill det.


            Biltemas rulle är en sådan kinarulle. Det är en som gjort ett köpråd på en sådan men han gjorde det bara för att klanka ner på "Billiga Biltema"...
            Så Biltema fungerar.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            231 svar
            32 046 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Gösalf
            av Gösalf
             
            Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
            22 svar
            10 968 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Äldre Id  
            Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
            271 svar
            47 545 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Herrlin
            av Herrlin
             
            Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
            50 svar
            6 153 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TiSo
            av TiSo
             
            Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
            11 svar
            1 025 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Bilbo
            av Bilbo
             
            Arbetar...
            X