revo toro nacl till lättare fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

revo toro nacl till lättare fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• revo toro nacl till lättare fiske?

Som rubriken lyder, hade tänkt sätta ihop ett fiskesätt för lättare jerk och popper fiske. Hur fungerar revo toro nacl till att dänga iväg drag i viktklasserna 10-40 gr?

//Tack på förhand

Inte så bra tror jag, ingen rulle jag skulle använda i den viktklassen. Stor spole med mycket lina (och rörlig linförare?) blir nog riktigt svårstartad med 10-20g.

Köp en Silvermax istället om ekonomin är ansträngd, de reas nu har jag läst och enligt Lausvik gör den ett gott jobb...

Kommentera

Det var det jag misstänkte, har en liggandes nämligen så tänkte att man kanske skulle slippa o köpa ny rulle!

Tack för tipset!

Kommentera

Jerk och popper är för mig två helt olika typ av fiske. Är det inte lite som att säga att jag skall köra terräng och banracing med samma bil?

Jerk tyngre beten. Popper lätta ytbeten. Handlar väl inte bara om rullen utan vilken lina och spö man kör.

Jag skulle inte köra popper med Jerk utrustning. Eller jerk med utrustning anpassad till popper och lättare beten.

Men jag kan ha fel?

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
          Jerk och popper är för mig två helt olika typ av fiske. Är det inte lite som att säga att jag skall köra terräng och banracing med samma bil?

Jerk tyngre beten. Popper lätta ytbeten. Handlar väl inte bara om rullen utan vilken lina och spö man kör.

Jag skulle inte köra popper med Jerk utrustning. Eller jerk med utrustning anpassad till popper och lättare beten.

Men jag kan ha fel?
          Du vet att det finns gäddpopers på en 100gram och mängder med jerkbaits under 20gram? Men både poppers och jerkbaits (sida/sida, walk the dog) har nytta av högt linintag samt styvare spön för att lätt kunna ge dem gång.

Men jag får hålla med om att 2015 känns en rulle i 5000storlek lite overkill, men att kasta 20-40gram är inga problem att kasta med en toro/5000 om den sitter på rätt spö och inte en supertjock "gäddlina". Jag är ingen skicklig multiplikator fiskare men kan jag så finns det nog mängder som kastar bättre. Antemans tips blir trevligt speciellt om man tar vikt/ergonomi med i beräkningarna.

/Apan
          Senast ändrad av Monkey; 2016-01-09, 21:28.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 815 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki