Revo beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo beast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo beast

Har lite problem när jag nu funderar att byta jerk rulle, ni som har denna rulle, era erfarenheter med linmängd/tjocklek, samt även hur denna utväxling fungerar för jerk,

Har jerk fiskat med ambassadör JB, Daiwa lexa 300, och nu Shimano Calcutta 201, fina rullar men tycker det e svårt att hålla Calcuttas vettigt under jerk och får lite ont i handen, har en Calcutta 301 till spinnfisket men anser den vara för stor för jerk för min hand. Fiskar även med Revo Mgxtreme på mitt light spö och den e super Go att hålla i och e ju samma storlek på revo beast med större vev om jag fatta rätt :-)

//Daniel

Skickat från min iPad med Tapatalk

Kommentera

Vad är din fråga ;-)?

Kommentera

Erfarenheten, vilken lina och hur mycket du fått på tex, sen utväxlingen e relativt hög på denna rullen

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kommentera

Ursprungligen postat av daniel222 Visa inlägg
          Har lite problem när jag nu funderar att byta jerk rulle, ni som har denna rulle, era erfarenheter med linmängd/tjocklek, samt även hur denna utväxling fungerar för jerk,

Har jerk fiskat med ambassadör JB, Daiwa lexa 300, och nu Shimano Calcutta 201, fina rullar men tycker det e svårt att hålla Calcuttas vettigt under jerk och får lite ont i handen, har en Calcutta 301 till spinnfisket men anser den vara för stor för jerk för min hand. Fiskar även med Revo Mgxtreme på mitt light spö och den e super Go att hålla i och e ju samma storlek på revo beast med större vev om jag fatta rätt :-)

//Daniel

Jag skulle säga att det beror lite på hur du jerkar och vilka beten Utväxlingsmässigt tror jag inte att det ska vara några problem. Oftast vill man ha en relativt hög utväxling för att snabbt plocka upp slacklina etc. Så det är nog mest en invänjningsperiod.
          Angående hållbarhet etc så är ju Revo Beast inte en dedikerad jerkrulle, utan mer av en swimbait-rulle. Så att kasta och bara veva hem beten upp mot 100-150g ska inte vara några problem. Jag skulle säga att det är jerktekniken som avgör lite här. Har du en mjuk och fin teknik, och inte "hugger ved" så att säga, så ska det nog gå bra. Men det finns ju de av oss som tar i för kung och fosterland när de jerkar, och knäcker rullar på löpande band. ska du lugnt och fint jerka lättjobbade beten upp till 100-150g så kommer det funka fint. Ska du dänga 200+ träklossar och rycka hem dem som om det inte fanns någon morgondag eller försöker dra loss U137 från grundet, så bör du nog titta på en annan rulle
          Senast ändrad av Fogeljazz; 2016-06-02, 12:22.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 805 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki