Lågprofilare enligt specifika kriteria efterlyses - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågprofilare enligt specifika kriteria efterlyses

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Daiwa Zillion 1016 är en grym rulle .
    Den här videon fick mig att köpa den rullen https://www.youtube.com/watch?v=NW82zFwyQf4
    Också den här rullen är intressant! Frågan är vilken av Shimano Curado och Daiwa Zillion skulle tjäna mig bäst...

~Paul~

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
      Curado har du råd att köpa 3st för din budget med dessutom.
      Kostar typ 1300kr från Thailand. Stone blabla Fire på ebay.
      Hade den gamle Citican, mycket trevlig rulle!

Man kan ju byta vev för att få lite mer kraft.
      Hm, det var riktigt attraktiva priser!

~Paul~

Kommentera

Ursprungligen postat av dePaul Visa inlägg
        Också den här rullen är intressant! Frågan är vilken av Shimano Curado och Daiwa Zillion skulle tjäna mig bäst...

~Paul~
        Har haft curadon & det är en jätte bra & trevlig rulle , men zillion gillar jag betydligt mer . Den har bättre kastlängder tack vara TWS & en lättare spole , den är stabilare med mindre overruns .

Vill du ha något kraftigare , kolla på Daiwa Zillion HD , Coastal 200 HD dessa är gjorda för saltvatten

Oavsett vilken rulle du väller i den stl kommer dom komma med 90-100 mm vev & jag tror du kommer klara dig med det . Om inte annat som finns det en uppsjö med vevar i japan .

Kommentera

Har haft curadon & det är en jätte bra & trevlig rulle , men zillion gillar jag betydligt mer . Den har bättre kastlängder tack vara TWS & en lättare spole , den är stabilare med mindre overruns .

Vill du ha något kraftigare , kolla på Daiwa Zillion HD , Coastal 200 HD dessa är gjorda för saltvatten

Oavsett vilken rulle du väller i den stl kommer dom komma med 90-100 mm vev & jag tror du kommer klara dig med det . Om inte annat som finns det en uppsjö med vevar i japan .
          Dessa rullar ser och verkar vara precis det jag letar efter.

Om du trots allt skulle välja en av dem, vilken hade det blivit? Utgå gärna från mina tidigare nämnda kriteria . Jag syftar på Daiwa Zillion HD och Coastal 200 HD.

~Paul~

Kommentera

Dessa rullar ser och verkar vara precis det jag letar efter.

Om du trots allt skulle välja en av dem, vilken hade det blivit? Utgå gärna från mina tidigare nämnda kriteria . Jag syftar på Daiwa Zillion HD och Coastal 200 HD.

~Paul~
            Med tanke på vilken peng du vill lägga så får jag känslan av att du vill ha något extra & då hade jag valt Zillion HD .
            Zillion har en lite bättre upphängning av spolen (free float) & grundare spole som passar bättre för lättare beten

En coastal skulle även den göra jobbet riktigt bra , den är som en tatula 200 hd i grunden . men med rostfria lager & en kraftigare broms än Tatulan . Har 2 st Tatulor till gäddfisket & med dom kastar jag beten från 30-120 gr utan problem .

Kommentera

Med tanke på vilken peng du vill lägga så får jag känslan av att du vill ha något extra & då hade jag valt Zillion HD .
              Zillion har en lite bättre upphängning av spolen (free float) & grundare spole som passar bättre för lättare beten

En coastal skulle även den göra jobbet riktigt bra , den är som en tatula 200 hd i grunden . men med rostfria lager & en kraftigare broms än Tatulan . Har 2 st Tatulor till gäddfisket & med dom kastar jag beten från 30-120 gr utan problem .
              Tackar för svaret! Vi tänker lika eftersom jag börjat luta åt HD-hållet redan innan du kom med ditt svar .

Nu är frågan varifrån man skall inhandla den! Har du något tips på den fronten?

Tack förresten för ditt tålamod!

~Paul~

Kommentera

Tackar för svaret! Vi tänker lika eftersom jag börjat luta åt HD-hållet redan innan du kom med ditt svar .

Nu är frågan varifrån man skall inhandla den! Har du något tips på den fronten?

Tack förresten för ditt tålamod!

~Paul~
                Ebay brukar jag köpa ifrån , kolla så att säljaren har bra recensioner .

Kommentera

De har fått grymt bra betyg med, så de är nog hur bra som helst.

TWS är ju kalasbra. Har det på min T3 med. Den är grymt lättkastad! Absolut den bästa jag testat!

The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site. Chance to win free tackle everyday.
                  Ingen fisk är chans för fisk.
                  https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                  https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ebay brukar jag köpa ifrån , kolla så att säljaren har bra recensioner .
                    Tack igen! Har hittat två säljare som ropar ut den vänstervevade varianten som jag vill ha. Den ene har något högre poäng så trots att han är någon tia dyrare så blir det nog en beställning från "hen".

~Paul~

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                      De har fått grymt bra betyg med, så de är nog hur bra som helst.

TWS är ju kalasbra. Har det på min T3 med. Den är grymt lättkastad! Absolut den bästa jag testat!

http://www.tackletour.com/reviewdaiwazillion.html
                      Låter betryggande! Tack till också dig för dina synpunkter!!

~Paul~

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 402 visningar
                      18 gillar