Ambassadeur 5601C inställning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5601C inställning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5601C inställning?

Hej på er.

Jag kan börja med att säga att jag är nybörjare när det kommer till multirulle men tycker det är mycket roligt så lär mig lite varje dag.

Hur som helst, jag har en Ambassadeur TGC 5601C + Abu Vendetta jerk spö 60-100g och tracer braid 0.30mm med drygt 100m kvar på linan.

Jag kastar nämligen inte så långt när jag är ute, varken det är ett 40-50g drag eller 100g+ drag. Känns inte alls som jag kommer så långt som jag BÖR kunna komma ut, har lättat på bromsen som sitter vid veven, just nu så använder jag 4 av 6 bromsar, är detta bra eller ska jag sätta dit eller ta bort fler bromsar?

Det jag vill helt enkelt är att kunna kasta ut ordentligt men inte behöva få trassel vid varje kast heller.

Hur bör jag ställa in den för att få ut mest utav rullen när jag jerkar?

Tack på förhand, god jul.

Lätta på bromsen vid veven precis så spolen glappar och spänn de sedan lite. Precis så den kategorin glappar.

Avaktivera sedan pluttar tills du känner dig nöjd.

Sen är mer än halva längden träning.
    När man börjar med en utrustning tar det alltid lite tid innan man lär känna den och han använda den optimalt.

Ge det tid, träna och ha kul!
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera