Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lågprofilrulle, vilken?
Collapse
X
-
Beror lite på butiken men antingen revo toro s 61 eller revo toro beastUrsprungligen postat av tonyex Visa inläggKul! Vad blev det till slut?
//T
Kommentera
-
Kan säga att jag ägt en Toro beast fin men inte värd pengarna. En 61 kommer bara vara onödigt tungt utan några fördelar om du inte tänkt fiska med väldigt grov lina över en halv mm eller 300-400grams beten för lite bättre balans med ett sådant spö. Men gillar du stora rullar varför inte?
/Apan
Kommentera
-
Det är faktiskt mest för veven, .35mm 110m räcker väl för mig annars. Kan hända det blir 51 istället då. Är det S modellen du haft då eller? Får eventuellt köpa den ny för 1800kr, vilket jag tycker är okej.Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggKan säga att jag ägt en Toro beast fin men inte värd pengarna. En 61 kommer bara vara onödigt tungt utan några fördelar om du inte tänkt fiska med väldigt grov lina över en halv mm eller 300-400grams beten för lite bättre balans med ett sådant spö. Men gillar du stora rullar varför inte?
/Apan
Kommentera
-
Toro beast som sagt inte s med det är samma spolar och drev (olika utväxlingar) i, dem skiljer i broms och kastbroms.
Vevar går att köpa nya behöver inte köpa en 61a för att montera powerhandlle.
Att köpa rulle bara efter vev låter som ett synnerligt oklokt beslut...
Jag har helt andra erfarenheter där min JB hel fullsmetad med UT kastade som min Calcutta utan det hängde mest på betet i änden på linan.Ursprungligen postat av Mabo Visa inläggEn sanning med modifikation. Jag har en trimmad 5601jb och en nacl 51 till gäddfisket, får massa extra meter med jb:n när jag testade båda på samma spö.
/AlanSenast ändrad av Monkey; 2017-05-23, 17:38.
Kommentera
-
Kostar iofs lika mycket så spelar ingen stor roll. Blev dock sugen på en Predator nu *suck*Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggToro beast som sagt inte s med det är samma spolar och drev (olika utväxlingar) i, dem skiljer i broms och kastbroms.
Vevar går att köpa nya behöver inte köpa en 61a för att montera powerhandlle.
Att köpa rulle bara efter vev låter som ett synnerligt oklokt beslut...
Jag har helt andra erfarenheter där min JB hel fullsmetad med UT kastade som min Calcutta utan det hängde mest på betet i änden på linan.
/Alan
Kommentera
-
Mitt tips är att köpa en begagnad rulle.
Jag har nu tre varianter på Lexa 300 (PWRL, HL och HSL). Kostade mig lika mycket som EN ny.
Varför jag har så många? Fråga mig inte men den med högst utväxling är perfekt till pillemete i Öresund.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Okej det ska jag göra. Vilken skulle du själv valt idag om du skulle köpt en ny multirulle?Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggLäs om Predatorn här på FS innan du köper en. Finns ett skäll att deras popularitet rasade efter ett tag...
/Apan (Ja jag har haft mkt gäddrullar!)
Kommentera
-
Min nacl kanske är ett måndagsexemplar, för jag kastar bra mycket längre med jb:n med samma spö och bete. Sitter samma lina på rullarna också.Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
Jag har helt andra erfarenheter där min JB hel fullsmetad med UT kastade som min Calcutta utan det hängde mest på betet i änden på linan.
/Alan
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Nyfiken på aktuellt värde på multirullenav Maniac_MikeServade rullen och passade på att ta några foton, rullen verkar vara från 1999 eller 20004 Foton
-
Kanal: Rullar
2026-09-17, 09:54 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
|
22 svar
11 686 visningar