Skulle öppna upp min nya CT-201D för att justera kast bromsen och lossade bägge skruvar enligt anvisningen. Men för att få loss vevgaveln fick jag verkligen ta i och dra med veven för att få loss den. Samma sak vid återmontering av vevgaveln, då får man trycka riktigt hårt för att få den att klicka i. Hade även frikopplingen uppåt som man bör ha.
Läser man i anvisningen så låter det mer eller mindre som att vevgaveln ska trilla lös av sig själv...
Kanske är jag van med Ambassadeurer där allt lossnar lätt, eller så måste det vara något knäppt med just min rulle. Såg även att det sitter en backspärrhake i gaveln men den verkar aldrig trilla ner i "stopp" läget. Detta beror säkert på att det är en del fett som håller den i upprätt läge. Men just demontering och återmontering av vevgaveln känns lite sådär. Är det så för er andra också?
Läser man i anvisningen så låter det mer eller mindre som att vevgaveln ska trilla lös av sig själv...
Kanske är jag van med Ambassadeurer där allt lossnar lätt, eller så måste det vara något knäppt med just min rulle. Såg även att det sitter en backspärrhake i gaveln men den verkar aldrig trilla ner i "stopp" läget. Detta beror säkert på att det är en del fett som håller den i upprätt läge. Men just demontering och återmontering av vevgaveln känns lite sådär. Är det så för er andra också?
Kommentera