Fantastisk liten rulle. Har allt en kräsen fiskare kan önska sig, förutom Mag broms [ om man diggar det].
Häls //T
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nyhet: Shimano Curado K
Collapse
X
-
Har inte samma garantier där. Dansk sida juUrsprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggGår att förhandsboka för under 1600, lev o oktober
https://www.fiskeutrustning-online.s...ano-434c1.html
Svensk sida som skrev
"Fiskeutrustning-online är en Dansk sida (översatt till Svenska). Vi träffar Normark denna vecka och då kommer vi få all info gällande nyheter. Att tänka på: Danmark har inte 5 års garanti på sina shimano rullar så som vi har här i Sverige och Normark (den Svenska distributören) tar inte emot reklamationsärenden från rullar köpta i andra länder. Fiskeutrustning-online kommer få in rullen samtidigt som oss är jag rätt säker på, dom jobbar ofta med långa förbokningar och eftersom Sverige inte är deras huvudmarknad pressar dom priserna rätt hårt vilket dom kan eftersom Danska kronan är starkare än den Svenska, bra för konsumenten men sämre för oss Svenska butiker
. Vi hoppas vi kommer kunna matcha deras pris."
Lämna en kommentar:
-
Går att förhandsboka för under 1600, lev o oktoberUrsprungligen postat av Classe69 Visa inläggMmm det vill jag oxå veta
Lämna en kommentar:
-
Mmm det vill jag oxå vetaUrsprungligen postat av Uffe5 Visa inläggNågon som vet när den kommer till svenska butiker?
Lämna en kommentar:
-
Lite mer info om nya vs gamla curadon
Lämna en kommentar:
-
Det är det som är grejen. På MM drev man kan inte ha så mkt fett, för att det åker ut på en gång. MM är tajtaste drev jag har fiskat med. Det är inte ovanligt att man blir lite skeptiskt till allting som är nytt. Om man vill fördjupa sig i ämnet finns google till hjälp. Sökorden är "shimano micro module gear lube"Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inläggalla vet ju köra torrt inte är så optimalt. de går, men det är ju ingen höjdare precis.
[Edit: 17 Nov 2015. I’ve added more details as parts wear and get replaced. I’ve also edited some details. The edits are marked in brackets such as this.] The Shimano Calcutta Conquest …
Om Shimano hade missat något här, då hade varenda MM rulle haft problem. Det finns dock nackdelar och jag tror att jag läste någonstans att rullhuset ska vara i alu och inte i magnesium för att kunna ha MM drev. Det har säkert med toleranser att göra.
Iaf, kul att Curado plattan uppgraderades till MM drev! Det är ett steg framåt.
//TSenast ändrad av tonyex; 2017-06-29, 19:28.
Lämna en kommentar:
-
alla vet ju köra torrt inte är så optimalt. de går, men det är ju ingen höjdare precis.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 431 visningar