Kullager - rena snurren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kullager - rena snurren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Allt du förklarar har jag både teoretisk och praktisk erfarenhet av. Så du behöver inte försöka förklara något som du just lärt dig om. Jag har aktivt hållit på med det du nu försöker göra för första gången i mer än tjugo år. Hundratals kullager av alla material, dimensioner och toleranser du kan tänka dig. Försökte bara hjälpa dig lite på traven, men det gick visst inte. Lycka till!

Kommentera

• Jag har inte hört dig förklara något annat än att du köper specialkullager från Hedgehog. Jag betvivlar inte att dessa håller hög kvalitet, men jag förväntar mig inte heller att det skall finnas skräddarsydda paket av spollager för alla möjliga rullar från förr och nu. Och jag förväntar mig heller inte att redskapshandeln här hemma skall lagerföra alla upptänkliga dimensioner annat än i de fall vi kan tala om standards. Därför underlättar det så klart för både kunder och återförsäljare när rullarna innehåller kullager av vanligt förekommande dimensioner och ja, därför ondgör jag mig över att tillverkarna ibland stoppar in udda dimensioner som är svåra att få tag på, (speciellt på platser i rullen där det antagligen hade funkat bättre med ett glidlager).
      Jag förväntar mig inte heller att just du skall ha alla svar. Det här är ett diskussionsforum och en kunskapsbank. Kanske finns det andra här som också har funderingar på ämnet kullager.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
      41 svar
      32 198 visningar
      18 gillar
      Senaste inlägg Micki.S