Extra spole Stella SW 4000XG - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extra spole Stella SW 4000XG

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Extra spole Stella SW 4000XG

Jag jagar en extra spole för lite tjockare flätlina så jag kan kasta 100 g.
    Finns det olika spolar? Är det olika spolar till SWB och SW? Tips på "billiga" hemsidor uppskattas

Hade börjat med lyssna med den lokala butiken vad dom har för pris & leveranstider från Normark
    Annars finns det på Ebay , troligtvis det billigaste alternativ

Kommentera

Det verkar vara lite sådär med kunskapen på detta område. Man får kanske ringa Normark....

Kommentera

Originalspole från Ebay alt webshoppar USA, Japan osv. Alt en spole från typ Jigging master eller Maxel med bättre prestanda och kapacitet än Shimano

Kommentera

Normark skulle jag inte alls ödsla tid på. Dom har ju inte ens ett komplett sortiment av Stella SW i sitt sortiment tror jag. Dessutom fantasipriser.
          Tag kontakt med Angeldomaene i Tyskland eller kolla Ebay.
          Bra priser på extrarspolar till Stella SW har jag själv tyvärr aldrig hittat. Dom brukar ligga mellan 1500-2500:- beroende på modell och leverantör. Sura pengar men så blir det när ett riktigt bra bromssystem sitter i spolen och det ska vara lull lull med titan på kanter etc.
          Jigmaster tillverkar ju också extrarullar men dom är minst lika dyra o jag tror inte dom har ngn spole till 4000 modellen. Undrar om en 5000 spole passar på 4000 rullen flöresten? Ska kolla när jag ör hemma o postar sen.
          Jag försöker i första hand att köpa dyra prylar i Europa för att undvika tull o moms och ha närmare till service/garanti ifall det skulle skita sig. Ibland kan man göra fynd på svenska shoppar om dom har rea men annars handar jag hellre utomlands.
          Angeldomaene har funkat fint för mig. Både med leveranser och reparationer/byten har funkat klockrent men det finns många alternativ såklart.
          Har du tur kan du hitta ngn begagnad spole på E-bay men var noga så det blir rätt årsmodell. Spolarna är inte alltid kompatibla.
          Lycka till med spoljakten!

Kommentera

Hedgehog studio har. Har beställt därifrån själv. Sunkig hemsida men dom har mycket kul prylar och dom är dessutom extremt noggranna när dom packar grejerna. Frakten var billig, 10$ har jag för mig. Rekommenderas starkt!

Kommentera

Ursprungligen postat av RichardO Visa inlägg
              Hedgehog studio har. Har beställt därifrån själv. Sunkig hemsida men dom har mycket kul prylar och dom är dessutom extremt noggranna när dom packar grejerna. Frakten var billig, 10$ har jag för mig. Rekommenderas starkt!
              Jag har aldrig handlat från Japan men jag inbillar mig att man åker på tull och moms..... $177.- + tull o moms alltså, låter dyrt.
              Senast ändrad av Husse0416; 2017-07-18, 15:50.

Kommentera

Just hemma!
                5000 SW och 4000 SW inte alls kompatibla tyvärr....
                Jag har en extra 20000 spole på min 18000 HG och det funkar i alla fall. (Alla mina Stella SW är den svarta -13 årsmodellen)
                Kollade Angeldomaene. Dom har ingen 4000SW spole i sin webshop men kan säkert beställa hem. Hyfsat pris på 5000 spolen 149,- Euro, ingen tull o moms. Kan dom fixa samma pris på en 4000 spole skulle jag varit nöjd med det. Dom brukar ta 150:- i frakt för småprylar. Maila dom o kolla vetja!
                Lycka till!

Kommentera

Jo, den risken finns. Jag slapp sist jag beställde men man bör nog räkna med tull och moms. Slipper man så kan man fira med att köpa mer fiskeprylar

Kommentera

Waveinn verka ha en del.

Prismässigt vet ej. Men tror de har billig frakt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 088 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf