Abu Garcia Revo X frågor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia Revo X frågor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu Garcia Revo X frågor.

Sitter och lurar på en ny multirulle rulle till abborre och ser att dom börjat sälja Abu Garcia Revo X och undrar om nån köpt/känt på dom?

Jag har känt på den. Lirar i samma liga som black max. En trevlig och bra rulle så länge som betena väger från 10 gr ca. Hållbar dessutom. Använder min egen Black Max som gäddrulle, laddad med 0.45 FC på ett volatile 60 gr spö när madame är kinkiga. BM klarar utan problem squarepusher,, buster Jerks rent viktmässigt men har lite för klen linkapacitet för dessa beten.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
      Jag har känt på den. Lirar i samma liga som black max. En trevlig och bra rulle så länge som betena väger från 10 gr ca. Hållbar dessutom. Använder min egen Black Max som gäddrulle, laddad med 0.45 FC på ett volatile 60 gr spö när madame är kinkiga. BM klarar utan problem squarepusher,, buster Jerks rent viktmässigt men har lite för klen linkapacitet för dessa beten.
      Vi avfärdar ofta Blackmax som en billig "skräp" rulle men den är i grund och botten ganska hållbar och långkastande.

Speciellt senaste gen imponerade på mig. En kompis körde gen 1 LH till allt jerkbait fiske i 3 år innan ett lager rasa. Troligtvis pga dåligt underhåll, så man ska inte underskatta eller förbise dessa billigare rullar.

Vilken FC kör du på din rulle?

Kommentera

Berkleys FC.

Jag skrev lite fel i mitt förra inlägg. Skulle skriva Black Max gen 3 serien. Dvs Silver Max, Blue Max, Pro Max, Black Max etc. Dessa är i det stora hela samma konstruktion med lite olika antal lager. Egentligen är det ingen större skillnad mot finare rullar heller. Jag har en Revo extreme och en Premiere. De är alla väldigt snarlika i sina konstruktioner. Fler lager och lättare komponenter i de dyrare men som sagt, väldigt snarlika i grunden
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Så det du Mankan G säger om Max av olika färger gäller bara ganska nya Gen 3?

Gen 2 är snarlik (lite högre dock) och också den en LP rulle.

Black Max "Gen 1" (den hette inte så) var en rund Alurulle, hade en 3600 som tyvärr kastade så dåligt att jag lämnade tillbaka den, tror ngt var fel med just den rullen...
          Senast ändrad av anteman; 2017-11-11, 13:59.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Så det du säger om Max av olika färger gäller bara ganska nya Gen 3?

Gen 2 är snarlik (lite högre dock) och också den en LP rulle.

Black Max "Gen 1" (den hette inte så) var en rund Alurulle, hade en 3600 som tyvärr kastade så dåligt att jag lämnade tillbaka den, tror ngt var fel med just den rullen...
            Har för mig att den black max(och hela max serien?) jag pratar om har kommit i 3 olika generationer. (Detta gäller såklart LP serien)

Men jag kan ha helt fel?

Första black max som var LP är mörkgrå, svart rak vev och stjärnhjul, tumtangenten är silver färgad och den har en knapp upptill som gör att rullen låser sig när du släpper tumtangenten. (Verkar även finnas denna variant utan denna funktion?)

Sen kom det jag vill kalla Gen 2 då rullen blev svart/grå med silver detaljer likt gen1, veven blev röd med hål och böjd men spolcentrerings hatten var svart. Knappen upp till försvann.

Sen kom den som idag heter Black max 3 som är svart och den silvriga fram på rullen är borta. spolcentrerings ratten är röd och veven har samma urtag som Toro NaCl istället för bara hål.

Click image for larger version

Name:	40c55335659e90e855070b552d59cbdf--fishing-poles-bass-fishing.jpg
Views:	1
Size:	19,1 KB
ID:	1785924
            Gen 1

Name:	maxresdefault.jpg
Size:	79,7 KB
ID:	1785925
            Gen 2

Name:	black max 2016-p.jpg
Size:	35,3 KB
ID:	1785926
            Gen 3

Ursäkta för Off topic förövrigt...

Trodde Revo X skulle lägga sig en bit över Blackmax då priset är högre? Är det vikt och antal lager som motiverar prisskillnaden?
            Senast ändrad av SimpZeN; 2017-11-11, 13:35.

Kommentera

Ja det där stämmer nog om LP rullarna, min gamla runda Black Max kom nog för 20 år seden...

Kommentera

Revo X
                Revo är en annan rullserie en Max tillverkad i Korea istället för Kina.
                (ska i alla fall vara så även om det inte alltid stämmer )

Kommentera

Ja jag vet, tråden rör Revo X men få har prövat och då glider tråden gärna...

Kommentera

Ja jag vet, tråden rör Revo X men få har prövat och då glider tråden gärna...
                    Det brukar bli så här på FS, jag har aldrig ägt en rulle ur max serien men lyckats rasera 4 Revo,

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 776 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki