Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abu Garcia Revo X frågor.
Collapse
X
-
"Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr
-
Revo X har lite fler lager än BM gen 3. Det stämmer men det fanns rullar i gen 3 serien med fler lager också. Silver Max, Pro Max hade fler. Som jag redan skrivit så är skillnaden mellan rullarna rätt liten. Gäller även de finare rullarna i gen 3 serien såsom Revo Premiere. Inga delar är utbytbara men de är snarlikt konstruerade. Revo är egentligen Abus "finare" serie och Max den enklare. Det fanns tidigare en modell som hette ORRA. Ett mellanting mellan Max och Revo. Plocka isär en sådan och även den är ytterst snarlik. Det är mest marknadsföring från abus sida. Men visst, de finare modellerna har bättre komponenter och fler lager men mycket av detta spelar ingen roll vid fisket. Lättare spolar undantaget. Om det sitter 4 lager i en rulle eller 11 spelar ingen som helst roll när kullagren som i många av ABUs revorullar sitter på platser som snurrar långsamt eller inte alls vid kast. Tex i den vid kast stillastående linspridaren i Revo. Ren och skär marknadsföring till ingen som helst nytta
Om du väljer mellan Revo X och BM så hade jag valt Revo X. De är ytterst snarlika med ung samma halvtunga spole men Revo X har en stor fördel då den saknar skruven som håller fast bromsgaveln. På Max rullarna är skruven inte ens en skruv som på Revo gen 3. Endast en fjäderbelastad metallpinne som låser fast gaveln. Den kan i bland hoppa ur läge och då kan hela gaveln lossna. På Revo X har detta lösts på ett bättre sättSenast ändrad av Mankan G; 2017-11-12, 10:02."Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mankan G Visa inläggRevo X har lite fler lager än BM gen 3. Det stämmer men det fanns rullar i gen 3 serien med fler lager också. Silver Max, Pro Max hade fler. Som jag redan skrivit så är skillnaden mellan rullarna rätt liten. Gäller även de finare rullarna i gen 3 serien såsom Revo Premiere. Inga delar är utbytbara men de är snarlikt konstruerade. Revo är egentligen Abus "finare" serie och Max den enklare. Det fanns tidigare en modell som hette ORRA. Ett mellanting mellan Max och Revo. Plocka isär en sådan och även den är ytterst snarlik. Det är mest marknadsföring från abus sida. Men visst, de finare modellerna har bättre komponenter och fler lager men mycket av detta spelar ingen roll vid fisket. Lättare spolar undantaget. Om det sitter 4 lager i en rulle eller 11 spelar ingen som helst roll när kullagren som i många av ABUs revorullar sitter på platser som snurrar långsamt eller inte alls vid kast. Tex i den vid kast stillastående linspridaren i Revo. Ren och skär marknadsföring till ingen som helst nytta
Om du väljer mellan Revo X och BM så hade jag valt Revo X. De är ytterst snarlika med ung samma halvtunga spole men Revo X har en stor fördel då den saknar skruven som håller fast bromsgaveln. På Max rullarna är skruven inte ens en skruv som på Revo gen 3. Endast en fjäderbelastad metallpinne som låser fast gaveln. Den kan i bland hoppa ur läge och då kan hela gaveln lossna. På Revo X har detta lösts på ett bättre sätt
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Vad är detta för rullarav KudashiÄven dessa 4 rullar fanns med i paketet4 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-05-13, 18:41 -
-
Hej gruppen!
Jag ska ställa in centrifugalbromsen på en revo beast. Jag har läst på lite...2 Foton-
Kanal: Rullar
2025-03-27, 17:16 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 773 visningar
0 gillar
|