Abu Garcia Revo X frågor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia Revo X frågor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Så det du Mankan G säger om Max av olika färger gäller bara ganska nya Gen 3?

Gen 2 är snarlik (lite högre dock) och också den en LP rulle.

Black Max "Gen 1" (den hette inte så) var en rund Alurulle, hade en 3600 som tyvärr kastade så dåligt att jag lämnade tillbaka den, tror ngt var fel med just den rullen...
    Jag har ingen erfarenhet från Abus LP rullar i gen 1 till 2. Viist har det funnits rullar med samma namn tidigare. Jag minns som redan nämnts ett gäng runda rullar. Min erfarenhet är att gen 3 serien (max) är synnerligen bra rullar relaterat till vad de kostar. Och så länge det inte är rent finessfiske vi pratar om
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Revo X har lite fler lager än BM gen 3. Det stämmer men det fanns rullar i gen 3 serien med fler lager också. Silver Max, Pro Max hade fler. Som jag redan skrivit så är skillnaden mellan rullarna rätt liten. Gäller även de finare rullarna i gen 3 serien såsom Revo Premiere. Inga delar är utbytbara men de är snarlikt konstruerade. Revo är egentligen Abus "finare" serie och Max den enklare. Det fanns tidigare en modell som hette ORRA. Ett mellanting mellan Max och Revo. Plocka isär en sådan och även den är ytterst snarlik. Det är mest marknadsföring från abus sida. Men visst, de finare modellerna har bättre komponenter och fler lager men mycket av detta spelar ingen roll vid fisket. Lättare spolar undantaget. Om det sitter 4 lager i en rulle eller 11 spelar ingen som helst roll när kullagren som i många av ABUs revorullar sitter på platser som snurrar långsamt eller inte alls vid kast. Tex i den vid kast stillastående linspridaren i Revo. Ren och skär marknadsföring till ingen som helst nytta

Om du väljer mellan Revo X och BM så hade jag valt Revo X. De är ytterst snarlika med ung samma halvtunga spole men Revo X har en stor fördel då den saknar skruven som håller fast bromsgaveln. På Max rullarna är skruven inte ens en skruv som på Revo gen 3. Endast en fjäderbelastad metallpinne som låser fast gaveln. Den kan i bland hoppa ur läge och då kan hela gaveln lossna. På Revo X har detta lösts på ett bättre sätt
      Senast ändrad av Mankan G; 2017-11-12, 10:02.
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Det fanns tidigare en modell som hette ORRA.
        Jag har flyttat över spole, spolaxel och pitch brickan från en Orra SX till en Revo S
        Delarna passar hur fint som helst trots att det var den första Orran som har några år på nacken och den senaste vita Revon.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
          Revo X har lite fler lager än BM gen 3. Det stämmer men det fanns rullar i gen 3 serien med fler lager också. Silver Max, Pro Max hade fler. Som jag redan skrivit så är skillnaden mellan rullarna rätt liten. Gäller även de finare rullarna i gen 3 serien såsom Revo Premiere. Inga delar är utbytbara men de är snarlikt konstruerade. Revo är egentligen Abus "finare" serie och Max den enklare. Det fanns tidigare en modell som hette ORRA. Ett mellanting mellan Max och Revo. Plocka isär en sådan och även den är ytterst snarlik. Det är mest marknadsföring från abus sida. Men visst, de finare modellerna har bättre komponenter och fler lager men mycket av detta spelar ingen roll vid fisket. Lättare spolar undantaget. Om det sitter 4 lager i en rulle eller 11 spelar ingen som helst roll när kullagren som i många av ABUs revorullar sitter på platser som snurrar långsamt eller inte alls vid kast. Tex i den vid kast stillastående linspridaren i Revo. Ren och skär marknadsföring till ingen som helst nytta

Om du väljer mellan Revo X och BM så hade jag valt Revo X. De är ytterst snarlika med ung samma halvtunga spole men Revo X har en stor fördel då den saknar skruven som håller fast bromsgaveln. På Max rullarna är skruven inte ens en skruv som på Revo gen 3. Endast en fjäderbelastad metallpinne som låser fast gaveln. Den kan i bland hoppa ur läge och då kan hela gaveln lossna. På Revo X har detta lösts på ett bättre sätt
          fint svar, ja äger en REVO 3 ROCKET som fungerat super verkligen,

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 773 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden