Daiwa tatula 200 linmängd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa tatula 200 linmängd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Daiwa tatula 200 linmängd?

    Hallå där,

    Ska spola på 0,28 Tracer braid (Svart Zonker 150m) på min nya Daiwa Tatula 200. Vet någon hur mycket man får plats med på spolen? Ungefär hur mycket nylon man ska grunda med? Har försökt söka på forumet och Google men inte riktigt funnit svaret på min fråga.

    Skit fiske

  • #2
    180m 0.32mm

    Kommentera


    • #3
      Spola på linan, fyll upp med nylon tills du är nöjd, av med nylonet och av med flätlinan, på med nylonet och sen flätlinan, klart.

      Kommentera


      • #4
        Har du en tom spole av något slag plus en skruvdragare går det fort

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
          Spola på linan, fyll upp med nylon tills du är nöjd, av med nylonet och av med flätlinan, på med nylonet och sen flätlinan, klart.
          Ja att vända så är ett bra tips - en extraspole hade varit förnämligt med det ha man sällan. Däremot är den här övningen ett utmärkt argument om du vill köpa fler rullar... "men älskling jag måste ha dessa två extrarullar för att vända linan korrekt..." Sen när de snabbt går in i den ordinarie arsenalen behöver du nya igen året efter... Nämn för allt i världen inget om stahre87 tips!

          Jag är så... sparsam att jag ibland delar 150m i två, jag kastar sällan 75 meter...eller ens 60m så det finns att ta av... och efter ett par år vänder jag på flätlinan om den känns fräsch det finns tillräckligt kvar... Har man flera rullar så jobbar inte alla så mycket varje år och då behöver man inte nytt stup i kvarten...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Ja att vända så är ett bra tips - en extraspole hade varit förnämligt med det ha man sällan. Däremot är den här övningen ett utmärkt argument om du vill köpa fler rullar... "men älskling jag måste ha dessa två extrarullar för att vända linan korrekt..." Sen när de snabbt går in i den ordinarie arsenalen behöver du nya igen året efter... Nämn för allt i världen inget om stahre87 tips!

            Jag är så... sparsam att jag ibland delar 150m i två, jag kastar sällan 75 meter...eller ens 60m så det finns att ta av... och efter ett par år vänder jag på flätlinan om den känns fräsch det finns tillräckligt kvar... Har man flera rullar så jobbar inte alla så mycket varje år och då behöver man inte nytt stup i kvarten...

            Själv kan jag göra av med 30m lina på ett pass när man får en massa bottennapp och får dra av linan.
            Men kul för dig det funkar så bra

            En extra spole är nog inte tvunget en spole till en rulle utan vilken spole som helst. Tex en spole som linan kom på, eller en annan.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera


            • #7
              yes, eller sno mammas eller frugans ena sytrådspole, surra bort den sytråden o nyttja spolen

              Kommentera


              • #8
                Det är därför man köper lina på stor spole
                Då skiter man i hur mycket, på med några varv nylon sen fyll upp med flätlina
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #9
                  Man kanske vill testa lite olika linor? Och fåcblir det dyyyyyrt om man ska köpa alla på bulk

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Man kanske vill testa lite olika linor? Och fåcblir det dyyyyyrt om man ska köpa alla på bulk
                    Testa gör man som ung när man testat klart köper man bulkspole tills den är slut, sen kan man testa igen om man vill, annars köper man en bulkspole till
                    Ni lägger flera, flera tusen på spö och rulle linan är en av dom viktigare delarna i fisket varje fall enligt mig man får väl tag i vettiga linor på bulk för typ 1500:- i sverige. Den pengen skulle ni inte tveka en sekund att lägga på en ny rulle, som det sen skall "testas" lina på. Hmmmm hahaha
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    10 svar
                    3 286 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                    44 svar
                    10 136 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 277 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    535 svar
                    89 089 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 363 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X