Ny haspel till havsöringen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny haspel till havsöringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Då är det en Twinpower XD 3000 HG på ingång

    Kulfisk, så att jag förstår rätt. Skillnaden mellan Pro8 och vanliga 832 är alltså att pro8 är lite tystare/smidigare men vanliga 832 kanske lite slitstarkare? För havsöring låter det som att den där extra slitstyrkan kan ges upp till förmån för en ännu skönare känsla för min del.

    Kommentera


    • #52
      Jag hinner inte fiska så mycket nu för tiden (kanske bara 50h om året) så jag har inte hunnit jämföra linorna jättemycket än. Jag har dock två likadana haspelrullar med olika lina, PRO 8 på den ena och 832 på den andra. 832 är en otroligt bra lina. Den har lovordats på FS i många trådar. PRO 8 upplever jag att har en känsligare yta. Har man torr hud på händerna på vintern känns det nästan som om man drar trådar ur linan bara genom att den fastnar i fingertopparna när man tar i den... men den är väldigt mjuk och smidig både att kasta och att veva in. Jag upplevar att jag lastar långt med PRO 8.

      Kommentera


      • #53
        Ursprungligen postat av Danilo Visa inlägg
        Tack för synpunkter! Uppskattar det väl. Jag har åtminstone bestämt mig för Daiwa. Bara älskar deras prylar. Shimano är inte min grej, smaken är ju som baken- den är delad!

        Okej, vilken Daiwa till havsöringfisket får funderas på. Fortsätt gärna med tips!

        Egna erfarenheter som gör att du fastna på daiwa lr vad du läst? Hållbarhet m.m? Tycker själv det skulle kännas ganska tråkigt att bara köra ett märke alltid när det finns så många godbitar från flera märken/ skefiske


        Kommentera


        • #54
          Håller med om Spiderwire och Sufix, gillar båda. Finns ju ännu dyrare 8 trådars numera men dessa har funkat tillräckligt bra för mig, tysta, starka och ofta ovanligt prisvärda.

          ​​​​Har tidigare bara köpt Shimano och Okumas haspelrullar och ingen har gjort mig missnöjd men nästa blir en Daiwa LT... De ligger i vikt/storlek som min senaste Ci4 2500 och finns med hög utväxling vilket var primära faktorer när den köptes en gång i tiden, dax att ge Daiwa en chans.

          Kommentera


          • #55
            På linfronten blev det Daiwa dock. J-braid kallades den och skulle enligt Gilbey ha en massa gemensamt med Sufix Pro8:

            https://www.henry-gilbey.com/blog/su...-fishing-lines

            Kommentera


            • #56
              Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg


              Egna erfarenheter som gör att du fastna på daiwa lr vad du läst? Hållbarhet m.m? Tycker själv det skulle kännas ganska tråkigt att bara köra ett märke alltid när det finns så många godbitar från flera märken/ skefiske

              Onej, jag kör gärna med Okuma eller med min slitvarg Penn Battle också. Men favorit till märket sett skulle jag säga Daiwa alla dagar i veckan även fast jag har stor förståelse för att någon annan tycker något helt annat. Absolut roligt att testa nya prylar, andra märken!
              Ingen expert, bara en glad entusiast!

              Kommentera


              • #57
                Då var det jul igen då! Några nyheter tomten kan komma med?
                Ingen expert, bara en glad entusiast!

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                10 svar
                3 286 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                44 svar
                10 136 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Alman
                av Alman
                 
                Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                279 svar
                47 277 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Adam Huss  
                Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                535 svar
                89 089 visningar
                38 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                108 svar
                11 363 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Arbetar...
                X