Multirulle för abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle för abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Olalindberg
    replied
    Fick testat mina lätta rullar (alphas air och curado bfs) igår. Var ute för att fånga lite abborre men dom var tröga. Gäddorna var på hugger, och pigga var dom. 4 gäddor på mellan 4 och 7 kg ca. Inga problem.
    Mjuk och fin broms och trots utväxlingen gick det bra att få in madammerna.
    Bra rullar som jag kan rekommendera om någon går i köpa tankar. Alphas ju lätta beten bäst.

Lämna en kommentar:

• Kulfisk
    replied
    Ursprungligen postat av Olalindberg Visa inlägg

Finns teleskopshåv
    Ja, en teleskophåv med 360 graders kamera vore perfekt.

Lämna en kommentar:

• Olalindberg
    replied
    Ha fuskat med daiwan nu och den är bättre än shimanon. Lite bättre på allt, känns mer gedigen och exakt.
    kastar lätta beten längre och stabilare.
    Men shimanon är en väldigt bra rulle ändå.

Lämna en kommentar:

• Olalindberg
    replied
    Ursprungligen postat av Kulfisk Visa inlägg
    Tänkte faktiskt speciellt på det när fiskekompisen tog en 101cm gädda för ett par veckor sedan på en tyst multi och jag stod med håven och fick lite dålig känsla för hur mycket lina den tog när den gick iväg på några lite längre utflykter under drillningen. Men det är ganska OT för det här är ju ingen gäddtråd och håva kan man ju oftast ändå inte förrän man ser fisken.
    Finns teleskopshåv

Lämna en kommentar:

• Kulfisk
    replied
    Tänkte faktiskt speciellt på det när fiskekompisen tog en 101cm gädda för ett par veckor sedan på en tyst multi och jag stod med håven och fick lite dålig känsla för hur mycket lina den tog när den gick iväg på några lite längre utflykter under drillningen. Men det är ganska OT för det här är ju ingen gäddtråd och håva kan man ju oftast ändå inte förrän man ser fisken.

Lämna en kommentar:

• Olalindberg
    replied
    Ursprungligen postat av Kulfisk Visa inlägg
    Inte att förglömma - en broms som låter är även mycket roligare för fiskekompisarna. En tyst broms när kompisarna drillar fisk blir lite som att se på fotboll med ljudet av på TV:n.
    Haha, jo så är det men men vi är alla olika som tur är.

Lämna en kommentar:

• Kulfisk
    replied
    Inte att förglömma - en broms som låter är även mycket roligare för fiskekompisarna. En tyst broms när kompisarna drillar fisk blir lite som att se på fotboll med ljudet av på TV:n.

Lämna en kommentar:

• Olalindberg
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Det är nog bara jag som bryr mig mycket om clicky drag. När man kör ultralätt eller BFS och fisken rusar och man hör bromsen låta....det är sjukt kul. Jag tappar lite av det där "extra" om jag inte har en broms som låter...men det där är väldigt subjektivt.
    Jo, visst är det kul. Håller helt med dej.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Olalindberg Visa inlägg

Det är precis en sådan rulle jag ska ha i så fall. Har två spön och det ena upp till 15 g samt ett MC upp till 7g så det blir en bra combo.
    Klickbromsen bryr jag mej inte så mycket om. Inte så att öring och abborre gör laxrusningar precis men visst är det kul.
    Tack för ditt tips, alltid mycket kloka råd
    Det är nog bara jag som bryr mig mycket om clicky drag. När man kör ultralätt eller BFS och fisken rusar och man hör bromsen låta....det är sjukt kul. Jag tappar lite av det där "extra" om jag inte har en broms som låter...men det där är väldigt subjektivt.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Sagisi Customs har nog ett "clicking drag kit" till Alphas Air om man är tillräckligt intresserad.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
41 svar
32 332 visningar
18 gillar
Senaste inlägg Micki.S