Revo Toro & övriga 1/2gen Revo, en sentimental tråd. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Toro & övriga 1/2gen Revo, en sentimental tråd.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    I min rull-arsenal idag har jag en Revo Toro NACL.
    Hade också en Revo Toro men den sålde jag för att göra plats för annat.

    Dessa rullar har aldrig strulat för mig och därför kan jag inte riktigt säga att jag förstår allt skit dessa rullarna fått stå ut med...

    Ja, dom låter lite, men mina har fått stått ut med mycket, fall i stenbrott, minusgrader, massa plusgrader, salt som sött...
    Dom som klagar är kanske de som aldrig suttit i en diesel bil på vintern?

    Som en notering säger min kiropraktor att om det knakar så funkar det, det är när det slutar låta du borde börja bli orolig...

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
      I min rull-arsenal idag har jag en Revo Toro NACL.
      Hade också en Revo Toro men den sålde jag för att göra plats för annat.

      Dessa rullar har aldrig strulat för mig och därför kan jag inte riktigt säga att jag förstår allt skit dessa rullarna fått stå ut med...

      Ja, dom låter lite, men mina har fått stått ut med mycket, fall i stenbrott, minusgrader, massa plusgrader, salt som sött...
      Dom som klagar är kanske de som aldrig suttit i en diesel bil på vintern?

      Som en notering säger min kiropraktor att om det knakar så funkar det, det är när det slutar låta du borde börja bli orolig...
      Jag har precis samma uppfattning som du, min NaCl fick nu sin första service på tio år och den har alltid funkat klockrent.
      Visserligen så brukar jag väl inte kasta mer än upp till 70-80 gram med den så den slits väl kanske inte superhårt av den anledningen.

      Kommentera


      • #13


        Bilderna är vad de är, tyvärr. Hämtade rullen igår och fick veta att IAR-lagrett hade pajat, precis som jag misstänkte, och att låsskruven för veven hade ärgat fast och fick borras bort, därför har den en icke original vev samt centrumkåpa i grå plast. Har dock kvar originalvev och kåpa som kan återanvändas efter urborrning av skruvresterna i veven.

        Kommentera


        • #14
          Har en Revo Inshore och en STX gen 1, samt Revo Big Shooter JDM som är en svart/ röd tvilling till NaCl med 7:1 utväxling. Dessa har kört mångamånga pass. Gillar de ffde, och just Big Shootern är min ända äkta jerkrulle som är kvar. Bytte till sintrade oljebronsbussningar i den.
          Innandess hade jag på min höjd 3 Toros, som gick vidare. Jag var nöjd med alla
          Skillnader mellan Toro och NaCl är väl ytterligheter.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 500 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
          217 svar
          30 067 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 532 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          537 svar
          90 058 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Kimmen
          av Kimmen
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 571 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X