D-a-m qps 1000 lh - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

D-a-m qps 1000 lh

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• D-a-m qps 1000 lh

Tjena,

Min bror fick en D-A-M Quick power striker 1000 LH i julklapp av farsan.
    En multirulle från tyskland som är avsädd till jerkfiske. Eftersom han är helt ny så är det väl en bra första rulle, personligen skulle jag ta en amba men sak samma.

Jag undrar om nån annan av er har en denna rulle eller vet någon som har en.
    Har ett stort problem med den, det lilla avlånga ögat fram på rullen som linan går igenom. Rör sig fram och tillbaka för att fördela linan, hoppas ni förstår vad jag menar! Vid invevning så är det inga problem, den rör sig fram och tillbaka.
    Dock vid friläge då man ska kasta eller om en fet smäller på och sliren får jobb. Då står den helt stilla och rör sig inte alls. Detta gör det omöjligt att kasta med den eftersom det mer eller mindre tar tvärstopp mitt i kastet och då skär linan ner i rullen och de blir bara massa bök. Blir ett väldigt motstånd att kasta med då den står stilla, sliter på linan. Absolut bara nackdelar och detta gör rullen inprinsip helt värdelös. Finns som nypris på utlänska sidor för ca tusen lappen då tror man ju att rullen ska funka.

Om du har en sån rulle eller vet något om den, fungerar eran lika dant? Ska den va så här eller är det något fel? Är köpt på Hi-Sport rean i vällingby.

Vore tacksam för svar och hjälp, vore kul och få me bror ut.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
11 svar
3 795 visningar
0 gillar
Senaste inlägg PrN-Sweden  
Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17