Vem lagar Daiwa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem lagar Daiwa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vem lagar Daiwa?

Tja, har fått problem med en Daiwarulle. Rullen är för gammal för garanti och köpt utomlands. Googlade lite på nätet, men hittade ingen info om någon daiwa service i landet. Finns det?

BIOS i Malung är general agent för Daiwa i Sverige, men om rullen är privat importerad är de säkert mindre intresserad av att hjälpa dig.
    Om du beskriver problemet du fått med rullen , kanske någon här kan komma med en lösning.

Kommentera

Lämna den till din lokala fiskebutik så fixar dom eller lämnar den vidare. Att du inte har garanti och att den är köpt utomlans spelar ingen roll efter som du får betala kostnaden själv.

Kommentera

Tack för svaren. På Daiwas hemsida verkade den närmaste servicen finnas i England, bios är ju lite närmare. Felet med den är att den kärvade ihop under en drillning och låste sig helt. Efter lite meck och ryck i veven och twitchingbaren så lossnade den(men fisken var sumpad). Sen dess låter lite rassligt och har även låst sig ett par gånger till när jag provvevat den igen. Så jag litar inte på den i fisket längre. Ja att man får betala kostnaden för servicen får man ju ta, men i första läget skulle man ju vilja ringa Daiwa och fråga om det är ett vanlig och enkelt fel.

Kommentera

Nu kan jag avsluta tråden. Öppnade rullen och såg en skadad del så jag mailade Bios och frågade vad det skulle kosta att laga. Eftersom jag hade hittat felet så fick jag en reservdel med posten idag. Bytte ut den gamla och nu funkar allt fint. Tack för hjälpen Bios!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
          Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
          41 svar
          32 329 visningar
          18 gillar
          Senaste inlägg Micki.S