Ambassadeur silver max till nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur silver max till nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har alltid vevat med höger, på haspel. Men när jag provade jerkgrejer första gången så kändes det direkt att veven skulle sitta till vänster om man skulle kunna få in en bra känsla för det. Du gör ju det mesta jobbet med den handen du _inte_ håller i veven. Håller nästan bara i veven med vänster när jag jerkar. Vid drillning av fisk är enda gången jag vevar i stort sett.
    Gillar du att jobba med högerhanden? Misstolka mig inte här men köp isf vänstervevade grejer till jerker!

Även provat att gå över till vänstervev på haspeln men det går fan inte. Känns skitkonstigt att kasta då. Men att kasta med multirulle med högerhanden känns helt naturligt... Ingen mer som känner så?

Kommentera

Tack dennis & Asys, valid inputs.
      Veva vänster på haspel känns helgalet för min del, precis som du säger så låter det självklart naturligt då jag också "jobbar" med högerhanden.

Kommentera

Då tycker jag du ska köpa en vänstervevad jerkrulle. Iaf om du känner att du har bättre kontroll på högerhanden och är starkare där. En dags jerkande kräver sin arm och handled!
        Tänk, vilken hand skulle du helst använda om du ska piska någon med en påk, på stjärten på någon som ligger ned?

Kommentera

Lågprofil är att föredra antar jag?

Kommentera

Finns 2 Abu lågprofil som är klassade att hålla för jerk, inshoren och Torron resten är för lätt spinn-fiske, vet inte vad dom menar exakt där men tror inte över 40gr i alla fall......

Visst kan dom hålla för tyngre drag men kommer man in och ska reklamera efter att ha fiskat med tunga jerk-beten kommer dom nog bara att skratta åt en....

Kommentera

Skulle inte köpt lågprofil om du ska ha rullen ämnat för jerk. Du vill ju kunna dänga iväg 124grams alien eels utan problem

Jag är ingen expert inom ämnet men då det inte var så värst längesen jag var i dina skor så kan jag bara säga hur jag gjorde.
              Tänkte som dig att köpa något billigt först för att prova på det och känna på det. Frågade runt lite och dem flesta förslag jag fick var att just inte köpa någon budget rulle utan gå upp en prisklass till något mer prisvärt. Och idag är jag glad för jag tog dem råden till mig, för man får verkligen det man betalar för. Säger inte att du ska köpa det dyraste direkt utan börja kanske med någon av dem billigare modellerna av ambassadeur.
              På tradera kan du göra kap, denna tex brukar gå för runt 500-700 har jag sett, nypris i butik runt 1500 och uppåt. http://www.tradera.com/ambassadeur-5...0213_144356648
              Lågprofilarna är kärlek det, men använder inte min med beten större än Baby Buster motsvarande för lättjerk, mest för att det sitter 0.10 lina på den :P

Kommentera

Annars såg jag precis att fiskeflugor.se har grym rea på baitcast reel multirullarna både låg och högprofil.. bra eller anus?

Kommentera

Ursprungligen postat av slaneby Visa inlägg
                  Annars såg jag precis att fiskeflugor.se har grym rea på baitcast reel multirullarna både låg och högprofil.. bra eller anus?

Skulle inte tro att de på fiskeflugor är bra.. Man får vad man betalar för helt enkelt. Silver max duger till en början. Jag var tvungen att byta upp mig ganska snabbt då jag ställde högre krav på rullen Men annars så funkar hela max serien helt okej. Annars så har svenskfiskeshop.se bra priser på ambassadeur rullar.. Köpte min ambassadeur 5501 c3 där......

Kommentera

Ok, blir till att spara lite då :-) tacksam för all hjälp och fina tips

Kommentera

Köp inga konstiga märken av något slag, oftast går det inte att få tag i delar när det behövs och service är obefintlig så det blir riktigt dyrt i längden,

Kolla Tradera efter nya rullar, ibland kan du göra riktiga klipp där.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                      22 svar
                      11 596 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Äldre Id  
                      Startad av joens, 2018-03-18, 19:55