Jag har alltid vevat med höger, på haspel. Men när jag provade jerkgrejer första gången så kändes det direkt att veven skulle sitta till vänster om man skulle kunna få in en bra känsla för det. Du gör ju det mesta jobbet med den handen du _inte_ håller i veven. Håller nästan bara i veven med vänster när jag jerkar. Vid drillning av fisk är enda gången jag vevar i stort sett.
Gillar du att jobba med högerhanden? Misstolka mig inte här men köp isf vänstervevade grejer till jerker!
Även provat att gå över till vänstervev på haspeln men det går fan inte. Känns skitkonstigt att kasta då. Men att kasta med multirulle med högerhanden känns helt naturligt... Ingen mer som känner så?
Gillar du att jobba med högerhanden? Misstolka mig inte här men köp isf vänstervevade grejer till jerker!
Även provat att gå över till vänstervev på haspeln men det går fan inte. Känns skitkonstigt att kasta då. Men att kasta med multirulle med högerhanden känns helt naturligt... Ingen mer som känner så?
Men annars så funkar hela max serien helt okej. Annars så har svenskfiskeshop.se bra priser på ambassadeur rullar.. Köpte min ambassadeur 5501 c3 där......
Kommentera