Vilken Ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken Ambassadeur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken Ambassadeur

Ämnar köpa ny spinn o jerkrulle är sugen på en C 5501 INC (classic inshore)

eller finns det någon annan bättre modell? Vad tycker ni?tack på förhand...

Mina val är Pro Rocket till spinn och JB till jerk.

Kommentera

Inshore borde väl funka utmärkt till jerk. Det är ju inshoren de har gjort till 5601 Predator som är en rulle som hålls riktigt högt som jerkrulle. Tycker det är konstigt att inte fler har fått upp ögonen för inshoren, är ju nästan bara utväxlingen som skiljer mot predatorn och inshoren är ju bra mycket snyggare än jb:n. Dessutom är ju priset tilltalande.

Kommentera

Tycker att till jerk så funkar JB'n galant för dom som vevar vänster det som är mest tilltalande därefter är ju priset på JB'n.

Inshoren var jag inne på ett tag men blev en predator just för utväxlingen samt att dom rea ut dom för 1500kr förut.

Har för mig att någon shop har inshoren för 1600kr eller något?

Men i vilket fall, så om jag fick välja mellan JB och Inshore för vänster så hade jag tagit JB'n.

Det beror mycket på vad man själv föredrar också. färg, JB'n har utväxling 5.3:1 och plast tumtangent medans inshoren har 5.1:1 utväxling och aluminum platta. tror även att inshoren har förlängd "jerk" vev som standard likt predatorn. Annars är det mest triviala grejer som är annorlunda.

Vill du ha en rulle som känns lite mer "dyr" så är väl inshoren ett bra val.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
          Tycker att till jerk så funkar JB'n galant för dom som vevar vänster det som är mest tilltalande därefter är ju priset på JB'n.

Inshoren var jag inne på ett tag men blev en predator just för utväxlingen samt att dom rea ut dom för 1500kr förut.

Har för mig att någon shop har inshoren för 1600kr eller något?

Men i vilket fall, så om jag fick välja mellan JB och Inshore för vänster så hade jag tagit JB'n.

Det beror mycket på vad man själv föredrar också. färg, JB'n har utväxling 5.3:1 och plast tumtangent medans inshoren har 5.1:1 utväxling och aluminum platta. tror även att inshoren har förlängd "jerk" vev som standard likt predatorn. Annars är det mest triviala grejer som är annorlunda.

Vill du ha en rulle som känns lite mer "dyr" så är väl inshoren ett bra val.
          Måste rätta lite... Classic Inshore har ingen tumtangent, den har trycknapp och tumplatta i aluminium, vilket de flesta tycker är helt kass när temperaturen kryper nedåt. Många byter ut den (vilket även går bra på JB´n) mot plast eller en alu platta från Pro Rocket eller Record C6, den har en gummibit som isolerar mot kyla.
          Vidare rekommenderar nog ingen annan en 45mm vev till Jerkfiske...

Kommentera

Jag har en classic inshore 5501 och jag är riktigt nöjd förutom att det blir som sagt kallt om tummen när temperaturen inte är alltför värmande! :P

Kommentera

Fiskar med både JB och Inshore. Har vässat till båda, men Inshoren är en klart skönare rulle än JB`n i originalutförande. Helt annan liga, precis som predatorn. Kör bara med tumbrygga vid jerkfiske och använder plastbryggorna. Bara att peta dit eller bort vid behov. Vilken vevlängd man ska ha till jerk är väl lika individuellt som spöval? Använder själv 40, men en del föredrar ju 45. Spelar väl ingen som helst roll, bara man är nöjd själv

Kommentera

Hade först en JB men bytte till en Inshore och blev kär direkt
                Vilka kast!!!! Spinner som en katt!!!
                Har bytat till en PRO rocket tumbrygga av Alu med gummi på samt moddat veven till en enkelvev.
                Har köpt en extra ifall att dom slutar tillverkas :-)

Slår allt ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                  Måste rätta lite... Classic Inshore har ingen tumtangent, den har trycknapp och tumplatta i aluminium, vilket de flesta tycker är helt kass när temperaturen kryper nedåt. Många byter ut den (vilket även går bra på JB´n) mot plast eller en alu platta från Pro Rocket eller Record C6, den har en gummibit som isolerar mot kyla.
                  Vidare rekommenderar nog ingen annan en 45mm vev till Jerkfiske...
                  Sedär skrev fel ^^ menade såklart att JB'n har plast tumplatta och inshoren har platta i aluminum. sen som du nämnde så har jb'n lök tangent och inshoren tryck knapp

tack för rättningen!

angående vev så tyckte jag att det var skönt med 35mm vev till 5,3:1 utväxling för att hantera slacket lite lättare vid större rörelser så som big bandit... men det är ju en smak sak
                  Senast ändrad av Guest; 2012-01-11, 22:56.

Kommentera

Ursprungligen postat av besatt Visa inlägg
                    Hade först en JB men bytte till en Inshore och blev kär direkt
                    Vilka kast!!!! Spinner som en katt!!!
                    Har bytat till en PRO rocket tumbrygga av Alu med gummi på samt moddat veven till en enkelvev.
                    Har köpt en extra ifall att dom slutar tillverkas :-)

Slår allt ;-)
                    Hej Jörgen.

Såg din vev modifiering i en anna tråd nyligen tror jag riktigt fin må jag säga, vågar dock inte göra liknande ingrepp själv.
                    Funderade lite på record/rocket plattan. Har inga problem ännu med alu plattan på preden... men i vår kanske jag har en annan uppfattning. Plattan i sig kostar väl inte så jätte mycket men det lär väl tillkomma frakt och möjligen faktura på det?

/Simon
                    Senast ändrad av Guest; 2012-01-11, 22:58.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 209 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf