Multirulle till lättare jerkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till lättare jerkfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller mgx eller stx ??
    Tycker man läst så mycket om att dom går sönder vid hårdare fiske (ryck och knyck) med högre vikter typ 30gr+ kanske inte är så vanligt men det har stått en om det här och där på nätet !?
    Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Jag har kört en revo s, mer detaljer finns på bloggen http://gäddfiske.se/blog/index.php/201...fiske/#more-81

Jag tror inte för ett ögonblick att den har samma byggkvallitet som classic rullarna men till lättare jerkbait funkar den bra. Revo orra är säkert motsvarande rulle idag. Jag använder den riggen mest till beten 15-45 gram, baby buster är en favorit. För tyngre beten har jag tyngre utrustning.
      Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Revo Inshore.Den är som flera skrivit,som gjord för det du skall ha den till.Punkt

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
          Revo Inshore.Den är som flera skrivit,som gjord för det du skall ha den till.Punkt
          Jag tror inte att det skulle finnas bara en enda rulle som fungerar för det han vill ha. Det finns många fler alternativ än inshore. Det är viktig att säga att den rullen är svårare att serva än andra konkurrenter, pga kullager som sitter i spolen, för att börja med. http://alantani.com/index.php?topic=16.0
          Häls /T

Kommentera

Jag har kört en (Bantam) Curado 201 i fem-sex år till lättspinn/jerk upp till ca 50 gram utan några som helst problem (sköter dock rullen väl). Till tyngre fiske har jag en Rocket 55 och till riktigt tungt en JB och har ytterligare ett tiotal runda ambassadeurer och håller dom högt men är verkligen helnöjd med min (hittills) enda lågprofilare.

Kommentera

Revo kan kräva mer service en runda Amb....

Jag har servat en del revo till folk som inte kan själv,, trodde att vissa gång efter annan hade tappat sina rullar i sand eller något sådant, men så var tydligen inte fallet,,, kunde dock inte bli klok på varför dom var fulla med grus..

Satt ock läste lite här på forumet och nätet i övrigt, snubblade över länkar som bringade klarhet i var gruset kunde komma från,, värkar som materialet i gavlarna på vissa rullar smulas i kontakt med vatten och därifrån kommer gruset.

Eftersom det inte är alla rullar så beror det antagligen på ojämn kvalitet i tillverkningen.

Längst ner på denna länken finns 2 bilder på riktigt grusiga rullar, så brukar dom se ut när folk lämnar dom till mig http://alantani.com/index.php?topic=16.0

Missförstå mig inte, Revo är bra rullar alla från S till STX är klassade för lätt spinn och skall nog användas till det, Inshore är en aning grövre och blir väl den jag tycker TS skall skaffa till sitt fiske.
              Om han inte hittar en så tycker jag han ska se sig om efter något annat märke...

Själv har jag i många år varit inbiten Amb användare men fick nyligen ge mig när jag skulle ha en rulle för beten runt 30 gr, hittade helt enkelt ingen Abu rulle som var optimal till det fisket, så det blev 2 japaner i stället och till min stora förvåning blev jag riktigt positivt överraskad
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-02-21, 20:43.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Jag tror inte att det skulle finnas bara en enda rulle som fungerar för det han vill ha. Det finns många fler alternativ än inshore. Det är viktig att säga att den rullen är svårare att serva än andra konkurrenter, pga kullager som sitter i spolen, för att börja med. http://alantani.com/index.php?topic=16.0
                Häls /T
                Jag tror också att det finns flera rullar som funkar.Kanske t o m en Abumatic.Men jag tolkade det som att det stod mellan Revo MGX,STX och Inshore.Va nog lite otydlig,sorry

Kommentera

Shit happens! hehe /T

Kommentera

Hej igen grabbar ! och ni ligger i med att sprida eran visdom

Men denna då som ni "lur....." fick mig att köpa !

Den finns ännu att köpa för tusenlappen hos "jagtogfisk"
                    Senast ändrad av Exxet; 2012-02-21, 21:26.
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
                      Hej igen grabbar ! och ni ligger i med att sprida eran visdom

Men denna då som ni "lurade" fick mig att köpa !
                      Ja, skyldig. Erkänner på en gång.
                      Frågan är : Hur känns det ( att bli "lurad")?

Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 226 visningar
                      18 gillar