Custom omålade drag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Custom omålade drag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Custom omålade drag

Hur mycket skulle ni vara villiga att betala för ett handgjort omålat drag i ek som är gjort efter era specifika mått, tyngd och form, inte så extremt med fjäll och fen skarvad men vanligt träbete som är viktat efter önskemål och basic intryck i trä't som ögonplacering.

Syftet med detta skulle vara att fler folk skulle kunna snabbt göra egna handmålade drag utan att dras med att göra grovjobbet.

Ni får ursäkta om denna tråd är placerad fel och kommentera gärna om intresse och tankar!
    Senast ändrad av mackaveli; 2014-05-12, 09:49.

Jag följer detta med spänning och hoppas att det resulterar i något vettigt, för jag hade lätt varit intresserad av det, mest för att slippa det tråkiga med att damma ner hela jävla verkstaden

Kommentera

Väldigt kul o höra Jag ska uppdatera denna tråden senare ikväll med lite former jag testat mig fram till som är bra i gång och form. Eftersom jag har en industriell slipmaskin med allt utrustat som grov, fin slip, fräsar och dammfläkt på 1,5m i diameter mm. så blir det inte så mycket damm och smuts där.
      Vad tycker ni prislappen på något sånt skulle landa på? Var resonliga tack

Kommentera

Bra idé! Tror att detta kan få fler att vilja göra "egna" drag men utan allt skitjobb som kräver den värsta utrustningen. Förstår att priset kanske blir högt men att göra budgetvarianter kanske också skulle gå.
        "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
        Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Ruskigt intressant tråd tycker jag. Personligen skulle jag kunna tänka mig runt 200 kr för ett drag... Kanske är helt ute och cyklar men det känns rimligt på rak arm...

/Henke

Kommentera

Tack för positiv feedback, jo jag har också uppfattat situationen på samma sätt. Detta med filande, sandpapprande och sågande är ett nödvändigt ont för många betesbyggare som saknar verkstäder med lämplig utrustning. Antagligen vill folk hellre spendera tiden på den roliga delen av betesbyggnaden: målningen Och eftersom jag inte är värst duktig på målning överlåter jag det till er lite mer kunniga och erfarna.
            Jag lägger inte fokus på att göra vinst, utan på att kunna göra folk nöjda så det blir inga överpriser... Sen kostar möbeltorr ek av bra jämn kvalité lite riksdaler, men det är de värt tycker jag.

Kommentera

Vad tror trådskaparen att ett bete skulle landa på? Exempelvis en "kropp" till ett tailbete?
              /Henke

Kommentera

Jag har köpt 6 tailkroppar för 250kr av honom som jag väntar med spänning på

Kommentera

tänkte börja billigt utan förtjänst så det går jämnt upp ca 50-100kr/st. Har tänkt om det finns tillräckligt med intresse kan jag börja med teak eller andra exotiska träslag eller helt enkelt virkeslag på kundens begäran. bara jag får specifikt hur ni vill ha det

Kommentera

Bumpar med lite bilder och info.

Click image for larger version

Name:	IMAG0851.jpg
Views:	1
Size:	956,9 KB
ID:	1773505
                    lite olika former efter kapning (ej rundat kanter eller viktat än).

Name:	IMAG0857.jpg
Size:	526,6 KB
ID:	1773506
                    Ett par tailkroppar efter lackning helt färdiga för att målas.

Name:	IMAG0859.jpg
Size:	527,4 KB
ID:	1773507
                    En av formerna jag börjat på till Lill gäddan (ej färdig).

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
                    712 svar
                    189 045 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman