Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Patte - En fiskares äventyr
    replied
    Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
    Åsså small det till. Två blänkare upp.Polaren och jag fick varsin på en timmes skymningsfiske inne i strömmen, närmare bestämt från Strömsborg. Visserligen inga monster utan två sprall runt kilot. Fast vi blev väldigt glada och tyckte att det va en lyckad tur. Det som stör mig är att jag inte oftare tänker/ser strömmen som ett bra alternativ när isarna hopar sig uti vår skärgård.
    Det blir mer stan i framöver.
    M v h
    Bb
    Kul, gratulerar!
    Var vid Strömmen stod ni och vad använde ni för itrustning samt lina?

Lämna en kommentar:

• GäddMartin
    replied
    Åsså small det till. Två blänkare upp.Polaren och jag fick varsin på en timmes skymningsfiske inne i strömmen, närmare bestämt från Strömsborg. Visserligen inga monster utan två sprall runt kilot. Fast vi blev väldigt glada och tyckte att det va en lyckad tur. Det som stör mig är att jag inte oftare tänker/ser strömmen som ett bra alternativ när isarna hopar sig uti vår skärgård.
    M v h
    Bb
    Nice, måste verkligen testa Strömmen nån gång. Antar att du menar Stockholms ström? Är det mycket folk som hänger där just nu? Vad jag läst här och där så verkar det vara överbefolkat ibland, vilket resulterat i osämja osv... Stämmer det där, eller är det bara rykten som sprids? Det är faktiskt mest därför jag hållit mig därifrån hitintills...

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Bom bom bom...men tre dagars härligt fiske i södra delarna....idag hade vinden bedarrat så flugspöt fick jobba...

Kul att några lyckas peta upp nåt iaf...

Lämna en kommentar:

• Barabajare
    replied
    M v h
    Bb

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    I fallande ljus, fallande temperatur och duggregn (också det fallande) som i den fallande temperaturen övergick i snöglopp genomförde jag ett kort bompass på umegurras hemliga ställe. Väl mycket is i vattnet för att det skulle vara vettiga förhållanden men när jag ändå åkt dit så var det ju lika bra att kasta några kast.
    Senast ändrad av lausvik; 2013-01-31, 19:15.

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Bom idag med....isfritt även ute vid Lövhagen/Knappelskär

Lämna en kommentar:

• ajoan
    replied
    Hej Andreas du vet väl att kartan går att förstora upp typ 6400 ggr.
    Bb
    Med den ledtråden så gjorde jag det också, kanske inte riktigt fullt ut men ändå. Tack Bp! Om inget annat kan stoppa mig så åker jag ut en sväng till Gålö på fredag.

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Bom idag....nya tag imorgon...

Lämna en kommentar:

• Barabajare
    replied
    Som det ser ut nu så verkar Torö stenstrand isfri även mellan Barnensö och Grisslehamn. Kanske hinner isen släppa runt Kappelskär. Man kan också fiska utsidan Ornö men då får man åka bilfärja. All denna info finns på SMHI:s sida. Kolla länk i mitt förra inlägg.

Herman det tycker jag är helt upp till dig om du vill tala om vart det verkar gå att fiska. Jag kommer i alla fall inte bli speciellt ledsen.
    m v h
    Bb
    Senast ändrad av Barabajare; 2013-01-29, 15:31. Anledning: Tillägg

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Hmmm... Är det OK att lägga ut lokala, detaljerade, islägesrapporter eller anses det vara att "droppa" fiskeplatser? Jag bara undrar...

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
499 visningar