Inledde dagens fiske med ett par HÖ-stopp där första platsen vid lunchtid först bjöd på ett bommat hugg på en 15 g Svart/Silver Vicke......bytte till favoriten....20 g Svart/Lila/Silver....och några kast senare låg den här lilla 40 cm sprallisen i håven:
Ytterligare ett par resultatlösa stopp innan vi gick över till att rycka lite strömming för att ha som betesfisk när siktet ställdes in på borre/gös/gädda...
På hemvägen blev det återigen fokus på HÖ....driftade bl.a en sträcka som jag normalt sett klassar som en "höststräcka"..med kort 3-meterskurva och stort djup utanför....och där ...utanför en utskjutande klippudde....får jag se en skaplig öring i 2,5-3 kgs klassen komma skjuten som en kanon från djupet precis som jag skall lyfta draget ur vattnet....spännande!!! Stora strömmingsstim på lodet precis utanför udden så det var antagligen en strömmingsjägare som stod och tog igen sig i branten mot land mellan attackerna ut mot smörgåsbordet i farleden utanför....
Gott att veta att det inte bara är de långgrunda sydvända vikarna som har potential att leverera för närvarande......
/S
Lämna en kommentar: