Ursprungligen postat av lausvik
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Den här gången var det jag som fick drilla, brukar säga att havsöring fiskar man tillsammans, annat är det när vi fiskar gädda då är det tävling;-)Lillkillen har bäst pb i familjen vad det gäller HÖ, så det är inge synd om honom, han var lika glad som jag för att vi lyckades få en.Senast ändrad av woffe70; 2014-04-11, 13:11.
-
Kul att du nämner Galtholmen eftersom det är där jag utgår från. Kanske onödigt att gå över ån efter vatten med andra ord. Ska spana lite mer på eniro.Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggOnt om platser utmärkta på kartan i det området....Skarpö är nog bästa tipset.....men blåser det på Kanholmsfjärden kan det bli besvärligt.......tog en tur med båt dit från Galtholmen i höstas....då låg Kanan blank som en spegel....men det hör nog till ovanligheterna
Runt Galtholmen finns en del platser som jag har svårt att se inte skulle kunna hålla öring emellanåt.....har hört att det tagits fisk där men inte gjort det själv....
Bästa tipset är nog annars Eniro och kolla sjökort/satellitbilder.....
/S
Lämna en kommentar:
-
Ont om platser utmärkta på kartan i det området....Skarpö är nog bästa tipset.....men blåser det på Kanholmsfjärden kan det bli besvärligt.......tog en tur med båt dit från Galtholmen i höstas....då låg Kanan blank som en spegel....men det hör nog till ovanligheternaUrsprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggNu behöver jag platstips för båtfiske efter silver runt Sollenkroka. Är ledig nästa vecka och tänkte dra ut för att främst fiska gädda men skulle gäddfisket gå segt tänkte jag ta en eller två dagar till att jaga silver. Kommer utgå från Sollenkroka med en mindre och ganska långsam båt så kan väl säga en radie på 3 till max 5km om det är en riktig hotspot. Skarpö har jag hört en del om men det känns lite långt med den båt jag har tillgång till och även svårt att hitta bra ställen när man aldrig fiskat på platsen förut. Blåser det dessutom upp på fjärden vill man nog sitta i en större båt, båten är en gammal Ockelbo kring 5m med en 10 eller 15hk utombordare och gör väl runt 10-12knop om det inte blåser för mycket.
Runt Galtholmen finns en del platser som jag har svårt att se inte skulle kunna hålla öring emellanåt.....har hört att det tagits fisk där men inte gjort det själv....
Bästa tipset är nog annars Eniro och kolla sjökort/satellitbilder.....
/S
Lämna en kommentar:
-
Var ute igår och värmde upp inför helgens Grinda Open.......bom blev det....tappade ett litet sprall i en södervänd vik........såg öringen jaga ifatt den svart/lila/silver Vicken......hugga.....sprattla till och sedan gå loss och pila iväg tillbaka till friheten...
Nu skall kitten packas ihop för att efter lunch dra iväg till Grinda.....hoppas få se några av er i Fishermans Bar ikväll....
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-04-11, 08:52.
Lämna en kommentar:
-
Nionde båtturen efter öring igår, fjärde öringen upp, om det nu kallas öring, kan inte ha vägt mer en ett halvkilo...
Det har varit segt några dagar men igår var det lite bättre fart, hade ett gäng följare & tappade en 2-3kilos tyvärr.
Lämna en kommentar:
-
Nu behöver jag platstips för båtfiske efter silver runt Sollenkroka. Är ledig nästa vecka och tänkte dra ut för att främst fiska gädda men skulle gäddfisket gå segt tänkte jag ta en eller två dagar till att jaga silver. Kommer utgå från Sollenkroka med en mindre och ganska långsam båt så kan väl säga en radie på 3 till max 5km om det är en riktig hotspot. Skarpö har jag hört en del om men det känns lite långt med den båt jag har tillgång till och även svårt att hitta bra ställen när man aldrig fiskat på platsen förut. Blåser det dessutom upp på fjärden vill man nog sitta i en större båt, båten är en gammal Ockelbo kring 5m med en 10 eller 15hk utombordare och gör väl runt 10-12knop om det inte blåser för mycket.
Lämna en kommentar:
-
"Vi"? Det var alltså grabben som tog den?Ursprungligen postat av woffe70 Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]66818[/ATTACH] Efter 2 bompass med grabben så lyckades vi i lördags lirka upp en rackare
3.9kg fördelat på 75cm, odlad, lite färgad så den fick simma vidare. Bete var Ludde millenium blå/silver, brukar köra med hempulade beten men efter att ha läst här att små beten funkat bra, så fick dyrgripen tjänstgöra.
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggDet roliga just med denna lax var att polaren fick upp den 3dagar efter.. Samma längd .. Kondis och prickar.
stakarn! gammal och återvänder för ett sista möte med sina laxvänner och så är det ingen där. hoppas det finns gott om mat och att ingen dåre bonkar den.
Lämna en kommentar:
-
Det roliga just med denna lax var att polaren fick upp den 3dagar efter.. Samma längd .. Kondis och prickar.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
427 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg