Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Barabajare
    replied
    Tjääna!
    Efter veckans förkylning kom man tillslut ut på en tur idag. Tony och jag styrde kosan mot Torö, där vi först testade två "nya" ställen, Det såg riktigt hett ut på båda, tyvärr ingen fisk. Sen vart det Örudden. Isen va så gott som väck. Vinden hade legat på och vattnet va så där perfekt grumligt samt en del växtlighet som flöt omkring.Tony lyckades fånga en sprall. Så nu känns det som hoppet kommit tillbaka efter ett antal bomturer. Så nästa helg då ska dom upp.
    Bb

Lämna en kommentar:

• Patte - En fiskares äventyr
    replied
    Ursprungligen postat av semir Visa inlägg
    Hahahahah, snacka om att man känner igen sig där...
    Haha jo vädret bjöd in till fiske (och kastarmen bönade och bad om det) så hjärtat mitt 'övertalade' mig
    Blev bompass dessvärre men jag ger inte upp för det

Kommer blogginlägg om helgens turer sen

Lämna en kommentar:

• semir
    replied
    Ursprungligen postat av Patte - Avancerad Nybörjare Visa inlägg
    Jag ändrade mig, är vid Rosenbad om dryga timmen >_<
    Hahahahah, snacka om att man känner igen sig där...

Lämna en kommentar:

replied
    Jag ändrade mig, är vid Rosenbad om dryga timmen >_<

Lämna en kommentar:

replied
    Ursprungligen postat av andy-l Visa inlägg
    Tack för tipset! Var där 1,5-2h imorse (ingen fisk tyvärr). Var det du som fiskade utanför operakällaren (den gatan fast lite högre upp)?
    Tyvärr inte, jag låg och sov då :P
    Tror det blir annat än fiske idag dessvärre :/

Lämna en kommentar:

• andy-l
    replied
    Tack för tipset! Var där 1,5-2h imorse (ingen fisk tyvärr). Var det du som fiskade utanför operakällaren (den gatan fast lite högre upp)?

Lämna en kommentar:

replied
    Ursprungligen postat av andy-l Visa inlägg
    Var ute en sväng på skeppsholmen tidigt imorse och kastade, första försöket någonsin att fiska havsöring i stan. det blev noll fisk såklart Såg en fiskare i vadare i strömmen på vägen hem, någon här på forumet kanske?

Tänkte göra ett nytt försök imorgon. Om man ska stå vid rosenbad, var står ni då? jag tog en promenad där på eftermiddan idag, och man kan ju stå nere vid medeltidsmuseumet, men annars så verkar det som att man kommer rätt högt upp från vattnet? jag har bara en vanlig håv, så det blir problem om jag får napp och har 5 meter ner till vattnet Några tips? nån som ska ut imorgon?
    Du kan står vid Rosenbad ovanför "ghettot" och får du fisk så styr den till trappan på din högra sida, då kan du tom ta upp fisken med handen.
    Om vädret tillåter så åker jag ev. ut en sväng till Rosenbad imorn
    Senast ändrad av Patte - En fiskares äventyr; 2013-04-06, 20:08.

Lämna en kommentar:

• Stålmannen
    replied
    Var på Djurgårn vid Aquaria mellan 7-12 idag men det var stendött. Vi testade räkmete, Spöket, bombarda med Pattegrisen och Magnus men inget funkade.

Det var iofs en kompis som önskade mig god fiskelycka men jag tror inte det hade gått bättre om hon sagt skitfiske. Men jag har nåt att skylla på i alla fall :-)

Skitfiske!

Lämna en kommentar:

• andy-l
    replied
    Var ute en sväng på skeppsholmen tidigt imorse och kastade, första försöket någonsin att fiska havsöring i stan. det blev noll fisk såklart Såg en fiskare i vadare i strömmen på vägen hem, någon här på forumet kanske?

Tänkte göra ett nytt försök imorgon. Om man ska stå vid rosenbad, var står ni då? jag tog en promenad där på eftermiddan idag, och man kan ju stå nere vid medeltidsmuseumet, men annars så verkar det som att man kommer rätt högt upp från vattnet? jag har bara en vanlig håv, så det blir problem om jag får napp och har 5 meter ner till vattnet Några tips? nån som ska ut imorgon?

Lämna en kommentar:

replied
    Ursprungligen postat av ABergstrom Visa inlägg
    Skulle gärna fiska men Är på jobb vid Gustav Adolfs torg, Kanske kommer ut på lunchen o se om det vart nån fiskelycka...
    Absolut! Jag har brun rygga, mörkgröna camobyxor och svart halvfluffig jacka om du har vägarna förbi
    Står antingen vid Strömsblrg eller ovanför gjettot

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
501 visningar