Tjääna!
Efter veckans förkylning kom man tillslut ut på en tur idag. Tony och jag styrde kosan mot Torö, där vi först testade två "nya" ställen, Det såg riktigt hett ut på båda, tyvärr ingen fisk. Sen vart det Örudden. Isen va så gott som väck. Vinden hade legat på och vattnet va så där perfekt grumligt samt en del växtlighet som flöt omkring.Tony lyckades fånga en sprall. Så nu känns det som hoppet kommit tillbaka efter ett antal bomturer. Så nästa helg då ska dom upp.
Bb
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Haha jo vädret bjöd in till fiske (och kastarmen bönade och bad om det) så hjärtat mitt 'övertalade' migUrsprungligen postat av semir Visa inläggHahahahah, snacka om att man känner igen sig där...
Blev bompass dessvärre men jag ger inte upp för det
Kommer blogginlägg om helgens turer sen
Lämna en kommentar:
-
Hahahahah, snacka om att man känner igen sig där...Ursprungligen postat av Patte - Avancerad Nybörjare Visa inläggJag ändrade mig, är vid Rosenbad om dryga timmen >_<
Lämna en kommentar:
-
Jag ändrade mig, är vid Rosenbad om dryga timmen >_<
Lämna en kommentar:
-
Tyvärr inte, jag låg och sov då :PUrsprungligen postat av andy-l Visa inläggTack för tipset! Var där 1,5-2h imorse (ingen fisk tyvärr). Var det du som fiskade utanför operakällaren (den gatan fast lite högre upp)?
Tror det blir annat än fiske idag dessvärre :/
Lämna en kommentar:
-
Tack för tipset! Var där 1,5-2h imorse (ingen fisk tyvärr). Var det du som fiskade utanför operakällaren (den gatan fast lite högre upp)?
Lämna en kommentar:
-
Du kan står vid Rosenbad ovanför "ghettot" och får du fisk så styr den till trappan på din högra sida, då kan du tom ta upp fisken med handen.Ursprungligen postat av andy-l Visa inläggVar ute en sväng på skeppsholmen tidigt imorse och kastade, första försöket någonsin att fiska havsöring i stan. det blev noll fisk såklart
Såg en fiskare i vadare i strömmen på vägen hem, någon här på forumet kanske?
Tänkte göra ett nytt försök imorgon. Om man ska stå vid rosenbad, var står ni då? jag tog en promenad där på eftermiddan idag, och man kan ju stå nere vid medeltidsmuseumet, men annars så verkar det som att man kommer rätt högt upp från vattnet? jag har bara en vanlig håv, så det blir problem om jag får napp och har 5 meter ner till vattnet
Några tips? nån som ska ut imorgon?
Om vädret tillåter så åker jag ev. ut en sväng till Rosenbad imorn
Senast ändrad av Patte - En fiskares äventyr; 2013-04-06, 20:08.
Lämna en kommentar:
-
Var på Djurgårn vid Aquaria mellan 7-12 idag men det var stendött. Vi testade räkmete, Spöket, bombarda med Pattegrisen och Magnus men inget funkade.
Det var iofs en kompis som önskade mig god fiskelycka men jag tror inte det hade gått bättre om hon sagt skitfiske. Men jag har nåt att skylla på i alla fall :-)
Skitfiske!
Lämna en kommentar:
-
Var ute en sväng på skeppsholmen tidigt imorse och kastade, första försöket någonsin att fiska havsöring i stan. det blev noll fisk såklart
Såg en fiskare i vadare i strömmen på vägen hem, någon här på forumet kanske?
Tänkte göra ett nytt försök imorgon. Om man ska stå vid rosenbad, var står ni då? jag tog en promenad där på eftermiddan idag, och man kan ju stå nere vid medeltidsmuseumet, men annars så verkar det som att man kommer rätt högt upp från vattnet? jag har bara en vanlig håv, så det blir problem om jag får napp och har 5 meter ner till vattnet
Några tips? nån som ska ut imorgon?
Lämna en kommentar:
-
Absolut! Jag har brun rygga, mörkgröna camobyxor och svart halvfluffig jacka om du har vägarna förbiUrsprungligen postat av ABergstrom Visa inläggSkulle gärna fiska men Är på jobb vid Gustav Adolfs torg, Kanske kommer ut på lunchen o se om det vart nån fiskelycka...
Står antingen vid Strömsblrg eller ovanför gjettot
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
427 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg