Ursprungligen postat av Mabo
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Redigering och radering av trådar
Collapse
X
-
Tycker personligen att åtminstone köp/säljtrådarna som ju är att betrakta som tillfälliga trådar egentligen lika gärna kan raderas av användare. Det är helt onödigt att ha kvar trådar som är avslutade. Tar bara upp "yta" och onödiga träffar på sökfunktionen om man ska söka.
Kommentera
-
Håller med dig om att man bör få bestämma om sina egna inlägg. Däremot om man som nu kan radera hela trådar så ger man ju rätten till TS att radera mina inlägg som jag skrivit....och tar alltså därmed bort en del av min rätt att bestämma över mina egna inlägg....Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggVet inte hur andra tycker, men jag vill iaf bestämma över det jag själv har skrivit.
...det gillar inte jag
Kommentera
-
Låsa sina egna trådar ska man helt klart ha rätt att göra.
Däremot att radera sina egna trådar är jag skeptisk till..
Låt säga att en "oärlig" filur reggar sig på forumet och skriver en massa skit och kanske t.o.m lurar folk på pengar när han annonserar.
Han skulle få jobba mer "osynligt" om han hade rätten att radera sina egna trådar när som helst.
Nu ser ju iofs moderatorerna om trådar är raderade ändå men det skulle vara helt omöjligt för oss vanliga forumanvändare att "rapportera" skumma saker!
Jag har tidigare propagerat för att om man vill annonsera på forumet då ska man först ha x antal inlägg eller varit medlem i x antal månader!
Skulle detta införas så skulle mycke skit försvinna från forumet och vi skulle i stor utsträckning slippa det jag skrev om först.
Jag är tämligen säker på att de flesta som blir "bannade" från forumet är reggade inom någon dag/vecka.
Så mitt förslag blir att man måste ha varit reggad i en viss tid för att framstå som "trovärdig" innan man får härja som man vill med sina trådar
Kommentera
-
Du har naturligtvis helt rätt i det du skriver, ingen obehörig ska kunna radera andras inlägg. Måste erkänna att jag skrev först och tänkte sen, det skulle ha stått inlägg i stället för trådar.Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggHåller med dig om att man bör få bestämma om sina egna inlägg. Däremot om man som nu kan radera hela trådar så ger man ju rätten till TS att radera mina inlägg som jag skrivit....och tar alltså därmed bort en del av min rätt att bestämma över mina egna inlägg....
...det gillar inte jag
Kommentera
-
Vi moderatorer har den möjligheten att radera eller ändra i en tråd oavsett om det utgått en varning eller inte.Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggKöp o sälj tycker jag man skall kunna radera/låsa fritt - bra både för säljare o köpare att det blir tydligt när en vara är såld, spar tid och energi för alla parter
Diskussionstrådar tycker jag däremot inte att man skall kunna radera fritt. En intressant tråd som kanske växer och fylls på med angränsande frågor och svar kan ju plötsligt bara försvinna om TS får för sig att slakta tråden. Egna inlägg däremot tycker jag mycket väl att man kan ha möjlighet att redigera och då inte bara nån timme för att korrigera stavfel etc. Det kan ju mycket väl finnas anledning att uppdatera ett tidigare inlägg...tex om förutsättningar har ändrats, en fråga vill kompletteras etc.
Sedan bör det självklart vara så att moderatorer efter varning skall ha möjlighet att radera inlägg eller trådar som direkt strider mot forumets regler...
Vi försöker i den mån vi hinner "stämma i bäcken" så att säga. Vi gör detta på vår fritid och gör så gott vi kan och hinner. Ibland räcker vi inte till men hoppas ni har förståelse för detta.
Det händer att vi både ändrar och raderar utan att säga till, allt detta för att det skall ske så smidigt som möjligt.
Hoppas ni förstår oss och har överseende med att det ibland kan bli lite knasigt. Vi är och så människor.... Nja får förstås en del roliga kommentarer från kompisar som hävdar motsaten... Ja . ja. Nu kör vi vidare...
Kommentera
-
...klart att ni skall kunna ingripa direkt (utan förvarning) i de fall det är befogat...Ursprungligen postat av Quivertip Visa inläggVi moderatorer har den möjligheten att radera eller ändra i en tråd oavsett om det utgått en varning eller inte.
Vi försöker i den mån vi hinner "stämma i bäcken" så att säga. Vi gör detta på vår fritid och gör så gott vi kan och hinner. Ibland räcker vi inte till men hoppas ni har förståelse för detta.
Det händer att vi både ändrar och raderar utan att säga till, allt detta för att det skall ske så smidigt som möjligt.
Hoppas ni förstår oss och har överseende med att det ibland kan bli lite knasigt. Vi är och så människor.... Nja får förstås en del roliga kommentarer från kompisar som hävdar motsaten... Ja . ja. Nu kör vi vidare...
Kommentera
-
Hej Anders Bergman;Ursprungligen postat av Bergman Visa inläggHej på er,
jag vill kolla lite med er om vad ni tycker är bra gällande redigering och radering av egna trådar. Tycker ni det är bra att ni som användare har möjlighet att redigera och radera trådar i efterhand?
Jag har fått ett PM från en medlem om att det kan bli lite missvisande om en person raderar sina trådar efter att man fått svar på en fråga eller kanske fått en vara såld via köp/sälj.
I köp/sälj kanske man borde ta bort möjligheten att radera trådar? Kanske borde det räcka att kunna "låsa" sina egna trådar när varan är såld?
Spåna gärna fritt så blir det lite enklare för mig att avgöra om vi skall göra någon ändring.
Ibland händer det att man har skrivit något som inte är helt genomtänkt. Då är det en mycket stor fördel att vara skribent här på www.fiskesnack.com. Dels kan man själv ändra sina felaktigheter. Dels kan man förbättra sina egna, gamla inlägg och göra dem mer aktuella och dels kan man ångra egna inlägg och radera dem om de är felaktiga, provocerande eller saknar värde för andra läsare....
Nobody & Nothing is forever!
Old Firehand
Kommentera
-
Jag tycker absolut att man ska kunna ta bort sina egna säljtrådar. Onödigt med massor av trådar med sålda varor om man gör en sökning efter något man vill köpa.
Andra trådar tycker jag ska finnas kvar och kunna låsas av en moderator om dom spårar ur.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag är kluven vart jag ska sitta på morgondagens premiär ismete tur. Ge gärna tips på vart ni hade satt...1 Foto
-
Kanal: Om Fiskesnack.com
2025-12-29, 19:08 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
|
100 svar
31 192 visningar