Redigering och radering av trådar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Redigering och radering av trådar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Redigering och radering av trådar

Hej på er,

jag vill kolla lite med er om vad ni tycker är bra gällande redigering och radering av egna trådar. Tycker ni det är bra att ni som användare har möjlighet att redigera och radera trådar i efterhand?

Jag har fått ett PM från en medlem om att det kan bli lite missvisande om en person raderar sina trådar efter att man fått svar på en fråga eller kanske fått en vara såld via köp/sälj.

I köp/sälj kanske man borde ta bort möjligheten att radera trådar? Kanske borde det räcka att kunna "låsa" sina egna trådar när varan är såld?

Spåna gärna fritt så blir det lite enklare för mig att avgöra om vi skall göra någon ändring.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Jag tycker det är bra att man kan radera en tråd i t.ex köp och sälj. Känns väl smidigt ? Klart låsa tråden funkar ju också. Men är t.ex en vara såld, varför ska tråden vara kvar ? Man raderar ju annonsen på Blocket när en pryl är såld. Redigerafunktionen tycker jag också är bra. T.ex en annons med diverse beten kan vara bra att kunna redigera efterhand som sakerna blir sålda. Slipper man svara på en massa PM hela tiden. Hänger inte med på varför det skulle bli missvisande ?

Kommentera

Man skall ha full möjlighet att redigera men man skall ta bort möjligheten för enskilda användare att radera utan det skall ligga på moderatorerna att radera trådar.

Däremot så bör man i köp och sälj delen ha möjlighet att låsa sina trådar efter att man har fått sålt varan. Finns ingen anledning till att folk skall radera sina trådar över huvudtaget i den delen heller.

Men som sagt all radering av trådar skall vara förbehållet moderatorer. Och om TS önskar så kan han/hon ju alltid be någon mod att radera tråden men då skall det finnas synnerliga skäl för det inte bara att man vill.

Kommentera

Klart man ska ha full rätt att redigera och radera sina egna trådar utan begränsningar.

Kommentera

Varför ska en tråd med t.ex ett sålt Jerkbait finnas kvar ? Tycker det känns onödigt. Moderatorerna kommer att bli bombade med PM om just det här.

Kommentera

Ursprungligen postat av Drisse Visa inlägg
            Varför ska en tråd med t.ex ett sålt Jerkbait finnas kvar ? Tycker det känns onödigt. Moderatorerna kommer att bli bombade med PM om just det här.
            Då skriver man bara att den är såld och sedan låser man tråden.
            Inte så svårt att göra själv.

Kommentera

Testis ! Jo, klart man kan låsa tråden, men vad gör en gammal tråd med ett sålt bete för nytta ? Roar sig folk med att titta på t.ex gamla annonser ?

Kommentera

En självklarhet är väl att jag skall kunna radera tråden om jag t ex fått en vara såld!
                Kan inte förstå varför den skall ligga kvar om varan är såld. Vad kan det finnas för fördelar med det?

För mig är en annons totalt ointressant om varan redan är såld.
                I näst kast så .....

Kommentera

Köp o sälj tycker jag man skall kunna radera/låsa fritt - bra både för säljare o köpare att det blir tydligt när en vara är såld, spar tid och energi för alla parter

Diskussionstrådar tycker jag däremot inte att man skall kunna radera fritt. En intressant tråd som kanske växer och fylls på med angränsande frågor och svar kan ju plötsligt bara försvinna om TS får för sig att slakta tråden. Egna inlägg däremot tycker jag mycket väl att man kan ha möjlighet att redigera och då inte bara nån timme för att korrigera stavfel etc. Det kan ju mycket väl finnas anledning att uppdatera ett tidigare inlägg...tex om förutsättningar har ändrats, en fråga vill kompletteras etc.

Sedan bör det självklart vara så att moderatorer efter varning skall ha möjlighet att radera inlägg eller trådar som direkt strider mot forumets regler...
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Drisse Visa inlägg
                    Testis ! Jo, klart man kan låsa tråden, men vad gör en gammal tråd med ett sålt bete för nytta ? Roar sig folk med att titta på t.ex gamla annonser ?
                    Låt säga att det finns en användare som är väldigt aktiv i köp och sälj delen men inte i övrigt. Du kommer då inte kunna se att han varit aktiv innan eftersom när tråden raderas så försvinner det inlägget från personens lista över gjorda inlägg. Och skulle du köpa något från en som låt säga varit medlem i 4 år men det står att det är hans första inlägg när han kanske gjort 100 affärer innan som inte syns bara för att tråden är raderad.

Det gynnar varken säljaren eller köparen enligt mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 174 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    147 visningar
                    0 gillar