Jag röstar för att ta bort "Gåvor sökes" från detta forum. Låt folk skänka om och när de VILL.
Men dessa:"13 årig KILLE söker..." annonser går fett bort!
Det lämnar inte mycket värdighet kvar hos personen.
Jag tror på att jobba och spara och förtjana sig av saker och ting. Ibland får man vänta, ibland har man även tur t.ex. att tajma in när någon lägga ut en annons om att skänka något.
Men den här typen av självutlämnande tiggeri anser jag leder inte direkt till självakt.
Och har man ingen självakt hur ska man då akta andra som står ännu lägre i samhällshirakin? Problematiken är dessutom mångfaldig.
Jag vill helt enkelt inte att FS bidra till denna ovärdiga tiggeri. Och eftersom jag har varit med länge nu, vill jag lyfta min synpunkt till diskussion.
Hälsningar
Mario
Men dessa:"13 årig KILLE söker..." annonser går fett bort!
Det lämnar inte mycket värdighet kvar hos personen.
Jag tror på att jobba och spara och förtjana sig av saker och ting. Ibland får man vänta, ibland har man även tur t.ex. att tajma in när någon lägga ut en annons om att skänka något.
Men den här typen av självutlämnande tiggeri anser jag leder inte direkt till självakt.
Och har man ingen självakt hur ska man då akta andra som står ännu lägre i samhällshirakin? Problematiken är dessutom mångfaldig.
Jag vill helt enkelt inte att FS bidra till denna ovärdiga tiggeri. Och eftersom jag har varit med länge nu, vill jag lyfta min synpunkt till diskussion.
Hälsningar
Mario
). Men jag kände att den bara skulle bli liggande så jag bestämde mig för att skänka bort den. Hittade då denna avdelning på FS (som jag inte sett innan) och blev avskräckt direkt. Det är nåt med såna tiggeriannonser som får det att vända sig i mig. Särskilt när det finns folk som absolut inte har en annan utväg än att stå med mössan i hand och be om en slant. Jag tror att majoriteten av de som letar gratisgrejer här lever ett ganska normalt svenssonsliv och inte behöver gå hungriga direkt och hade de lagt manken till hade de nog kunnat skaffa en hel del grejer själv. 
Kommentera