Fiskesnacks webbserver utbytt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks webbserver utbytt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack! (Sedan kan man ju undra över finessen med att den fullständiga sidan inte är default...).

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Tack! (Sedan kan man ju undra över finessen med att den fullständiga sidan inte är default...).
      Den är default, du måste ha ändrat. Men hur som helst så är det bra att vi klurade ut vad det berodde på. Designen kommer ändras ganska mycket när forumet väl uppgraderas till senaste versionen.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Nu har jag inte läst hela tråden men att söka på andras tidigare inlägg ger inga träffar...

Kommentera

Sökfunktionen är fortfarande död.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
            Sökfunktionen är fortfarande död.
            Ja tyvärr, felsökning pågår. Ska precis sätta upp en ny labbmiljö och se om jag kan komma vidare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Ja tyvärr, felsökning pågår. Ska precis sätta upp en ny labbmiljö och se om jag kan komma vidare.
              För mig ser det ut att frågan till databasen får referenstidpunkten samma som tidpunkten när man trycker på "sök"-knappen.

En annan sak är att kontakten mellan sökmotorn och databasen är korrupt, alltså sökmotorn ställer frågan men databasen kan inte svara för att argumenten till frågan har inte gått genom, och då svaret blir "Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer".

Vad annat som kan vara är att nånting nollställer referenserna i frågan som ställs till databasen, eller referenserna som ska jämföras är detsamma. Jag menar att det skickas samma värde när det gäller början och slutet av den intervall som ska jämföras. Databasen jämför referenserna och kommer fram att resultatet är noll!

Kontentan är att kommunikationen mellan sökmotorn och databasen är störd av nånting. Man kan prova med att manuellt ställa frågan till databasen, utan att blanda in sökmotorn. Det vill säga om man kan gå runt sökmotorn. Och jag ser inte att det inte skulle man kunna göra det med rätt behörighet.

Lycka till!
              Tight lines!
              CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan Visa inlägg
                För mig ser det ut att frågan till databasen får referenstidpunkten samma som tidpunkten när man trycker på "sök"-knappen.

En annan sak är att kontakten mellan sökmotorn och databasen är korrupt, alltså sökmotorn ställer frågan men databasen kan inte svara för att argumenten till frågan har inte gått genom, och då svaret blir "Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer".

Vad annat som kan vara är att nånting nollställer referenserna i frågan som ställs till databasen, eller referenserna som ska jämföras är detsamma. Jag menar att det skickas samma värde när det gäller början och slutet av den intervall som ska jämföras. Databasen jämför referenserna och kommer fram att resultatet är noll!

Kontentan är att kommunikationen mellan sökmotorn och databasen är störd av nånting. Man kan prova med att manuellt ställa frågan till databasen, utan att blanda in sökmotorn. Det vill säga om man kan gå runt sökmotorn. Och jag ser inte att det inte skulle man kunna göra det med rätt behörighet.

Lycka till!
                Det verkar relaterat till den nya PHP-versionen samt den nya MySQL-versionen. Jag är tillbaka på jobbet på Torsdag och ska hugga in i detta då. Vill helst inte nedgradera några versioner utan vill lösa grundproblemet.

Kommentera

Nu ska funktionaliteten kring "Nya inlägg" fungera igen. Den vanliga sökrutan buggar en del fortfarande. Felsökning pågår.

Kommentera

Verkar funka!
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Fungerer her også nå.
                      God jobbet og God Jul!
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      94 svar
                      29 227 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      13 svar
                      1 548 visningar
                      0 gillar