Tack! (Sedan kan man ju undra över finessen med att den fullständiga sidan inte är default...).
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskesnacks webbserver utbytt
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggTack! (Sedan kan man ju undra över finessen med att den fullständiga sidan inte är default...).C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inläggSökfunktionen är fortfarande död.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bergman Visa inläggJa tyvärr, felsökning pågår. Ska precis sätta upp en ny labbmiljö och se om jag kan komma vidare.
En annan sak är att kontakten mellan sökmotorn och databasen är korrupt, alltså sökmotorn ställer frågan men databasen kan inte svara för att argumenten till frågan har inte gått genom, och då svaret blir "Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer".
Vad annat som kan vara är att nånting nollställer referenserna i frågan som ställs till databasen, eller referenserna som ska jämföras är detsamma. Jag menar att det skickas samma värde när det gäller början och slutet av den intervall som ska jämföras. Databasen jämför referenserna och kommer fram att resultatet är noll!
Kontentan är att kommunikationen mellan sökmotorn och databasen är störd av nånting. Man kan prova med att manuellt ställa frågan till databasen, utan att blanda in sökmotorn. Det vill säga om man kan gå runt sökmotorn. Och jag ser inte att det inte skulle man kunna göra det med rätt behörighet.
Lycka till!Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CDan Visa inläggFör mig ser det ut att frågan till databasen får referenstidpunkten samma som tidpunkten när man trycker på "sök"-knappen.
En annan sak är att kontakten mellan sökmotorn och databasen är korrupt, alltså sökmotorn ställer frågan men databasen kan inte svara för att argumenten till frågan har inte gått genom, och då svaret blir "Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer".
Vad annat som kan vara är att nånting nollställer referenserna i frågan som ställs till databasen, eller referenserna som ska jämföras är detsamma. Jag menar att det skickas samma värde när det gäller början och slutet av den intervall som ska jämföras. Databasen jämför referenserna och kommer fram att resultatet är noll!
Kontentan är att kommunikationen mellan sökmotorn och databasen är störd av nånting. Man kan prova med att manuellt ställa frågan till databasen, utan att blanda in sökmotorn. Det vill säga om man kan gå runt sökmotorn. Och jag ser inte att det inte skulle man kunna göra det med rätt behörighet.
Lycka till!C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Kommentera
-
Nu ska funktionaliteten kring "Nya inlägg" fungera igen. Den vanliga sökrutan buggar en del fortfarande. Felsökning pågår.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
|
94 svar
29 227 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()