Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Uppgraderingen av forumet

    Hej Fiskesnackare!

    Nu har det äntligen blivit dags för oss att bygga om forumet för att passa mobila enheter bättre. Det ska alltid vara lätt att besöka Fiskesnack.com.

    Forumet måste tyvärr vara avstängt under arbetet. På onsdag morgon startar vi och räknar sedan med att vara igång igen under fredagen. Ombyggnationen sker stegvis där själva forumuppgraderingen genomförs först. Innan allt är helt klart kan det bli lite störningar.

    Tack för tålamodet. Nya Fiskesnack.com kommer vara ett lättillgängligt forum för alla som vill snacka fiske. Hoppas att du vill göra det med oss!

    Med vänlig hälsning Anders Bergman, Sportfiskarna
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Kommer det funka på Tapatalk efter uppdateringen?
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
      Kommer det funka på Tapatalk efter uppdateringen?
      Initialt så kommer vi inte aktivera Tapatalk utan vi börjar med själva forumuppgraderingen och ser hur bra vi kan få till det utan appar. Det är en ganska komplex uppgradering när man går från den forumversion vi har idag till den allra senaste. Utöver Tapatalk så har forumtillverkaren en egen mobilapp och sedan finns det säkerligen andra också. Så, vi behöver utvärdera vilken/vilka appar som skall stödjas innan vi kan implementera det.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • #4
        Uppgraderingar är alltid kniviga, hoppas det går hyfsat 'smärtfritt'
        Jag hoppas verkligen att det inte förändras för oss som inte besöker fiskesnack på mobila enheter, ifall vi datorbesökare bortprioriteras och det blir nån avskalad version så är jag nog tyvärr den förste att sluta komma hit. Just den här utformningen och det här utseendet på forumet är vad man som datorbesökare eftersöker, det är nästintill perfekt.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
          Uppgraderingar är alltid kniviga, hoppas det går hyfsat 'smärtfritt'
          Jag hoppas verkligen att det inte förändras för oss som inte besöker fiskesnack på mobila enheter, ifall vi datorbesökare bortprioriteras och det blir nån avskalad version så är jag nog tyvärr den förste att sluta komma hit. Just den här utformningen och det här utseendet på forumet är vad man som datorbesökare eftersöker, det är nästintill perfekt.
          Den senaste versionen av vBulletin (5.4.4 mot dagens 4.2.5) har bättre responsiv design inbyggt så forumet kommer se annorlunda ut beroende på vilken enhet man besöker forumet från. Det kommer se annorlunda ut men vi ska jobba för att det ska bli så bra som möjligt. I samband med uppgraderingen kommer vi ta bort en del hemknackade lösningar och istället använda oss av forumets inbyggda funktioner i högre grad. Bland annat vet vi att både startsidan och fotoalbumet kommer påverkas och ha begränsad funktionalitet från början.

          Men, försök härda ut lite om det känns ovant och rörigt direkt efter uppgraderingen. Vi kommer behöva lösa saker allt eftersom efter uppgraderingen.

          Forumet kommer stängas av inom kort.
          Senast ändrad av Bergman; 2018-10-10, 17:38.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • #6
            Det ser ju ok ut! Kul med ett nytt utsende!
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
              Det ser ju ok ut! Kul med ett nytt utsende!
              Ooops, du var här precis när jag testade att aktivera forumet. Nu går det offline igen!
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

              Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

              Kommentera


              • #8
                Härligt Anders
                Spontant känns det kritvita en aning stickande i ögonen så här med rätt mörk bakgrund, men det kanske är mer som ska justeras och bi bra till slut.
                Det har varit några jobbiga dagar utan forumet haha.

                *edit
                En förfrågan: kunde du kolla ifall det skulle gå att ha en liiite annan nyans på bakgrunden av inläggen hos den som startat ämnet än de som svarar? Det görs på ett annat forum som jag besöker och är en rätt smidig sak när man skumläser en tråd och kan se direkt att det är trådskaparen som skrivit ett "svar" i tråden.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                  Härligt Anders
                  Spontant känns det kritvita en aning stickande i ögonen så här med rätt mörk bakgrund, men det kanske är mer som ska justeras och bi bra till slut.
                  Det har varit några jobbiga dagar utan forumet haha.

                  *edit
                  En förfrågan: kunde du kolla ifall det skulle gå att ha en liiite annan nyans på bakgrunden av inläggen hos den som startat ämnet än de som svarar? Det görs på ett annat forum som jag besöker och är en rätt smidig sak när man skumläser en tråd och kan se direkt att det är trådskaparen som skrivit ett "svar" i tråden.
                  Tack för feedbacken! Uppgraderingen har varit en pärs senaste dygnen men saker och ting faller sakta på plats. Har du kikat på datorn, mobilen eller båda?

                  Några stora saker återstår. Tex översätta från engelska till svenska (det finns inget svenskt språkpaket som standard), jobba vidare med layout och design, sätta annonsplatserna, hitta någon lösning för det gamla fotoalbumet då det inte fungerar ihop med nya versionen av vBulletin. Sedan är det en hel radda med smågrejor som ska fixas. Så jag hoppas ni har lite tålamod innan allt är klart.

                  Meddela gärna om ni ser saker som inte fungerar som de borde. Ni får gärna skicka skärmbilder på eventuella problem och där språket fortfarande är på engelska.

                  Jag ska samla på mig feedbacken och sedan återkoppla lite senare.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                  Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                  Kommentera


                  • #10
                    Verkar funka helt ok på mobil och dator här för mig. Trevligare utseende på mobilen än förut helt klart. Kul med nytt.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 397 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    15 svar
                    1 127 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                    7 svar
                    330 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...
                    X