Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
    Ett tips är att faktiskt läsa lite i tråden, att sökning med å ä ö inte funkar t.ex har ju besvarats säkert ett tiotal gånger. Senast härom dagen.
    Jag orkade inte plöja genom tråden men det hade ändå inte hjälpt.
    Läste om å ä ö tidigare med det är inte problemet i mitt fall.
    Jag gjorde samma sökning utan ”resespö” och fortfarande 0 träffar.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
      Fungerar sidnavigeringen i ett flersidigt ämne som oinloggad nu? Jag sitter på mobilen just nu och kan inte testa på dator. På mobilen verkar problemet vara löst nu iallafall.
      Ja, nu fungerar sidnavigeringen även när man inte är inloggad, till och med i gamla hederliga IE. Även den där buggen att inloggningsrutan "försvinner" i IE som jag nämnde häromdagen verkar vara löst nu.
      Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

      "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

      Kommentera


      • Funkar för mig med. Har dock ingen menyknapp när jag går in på sidan Vissa gånger! Och felmeddelande när jag gör inlägg som nu men inlägget blir upplagt

        Kommentera


        • Funkar för mig med. Har dock ingen menyknapp när jag går in på sidan Vissa gånger! Och felmeddelande när jag gör inlägg som nu men inlägget blir upplagt som det ska. Detta felmeddelande: {"nodeId":2484319}

          Kommentera


          • Bergman! Vet inte om du inte längre har lust att svara en besvärlig gammal gubbe. Men med tanke på att inget händer med mina anmärkningar känns det som om mina dagar på FS snart är räknade. När jag hade synpunkter i anslutning till omgörningen av forumet bad du att jag skulle precisera. Det har jag gjort och nu när nya konstigheter dyker upp försöker jag vara så konkret jag bara kan... Fortfarande fungerar INTE möjligheten att hoppa till sista sidan i tråden som den bör. Det här skriver jag t ex på första sidan, eftersom det inte går att hoppa bak vare sig i Edge eller Chrome på min laptop. Det funkar på mobilen, men jag föredrar att använda dator när jag postar i en pågående tråd. Vilket börjar även det att kännas vanskligt. Eftersom jag vare sig jag vill eller ej tycks prenumerera på tråden vilket sedan INTE fungerar att ta bort. Resultatet av detta är att jag varje gång någon postar i den tråden så får jag en avisering som sedan inte går att ignorera. Som andra också påpekat så får jag ett felmeddelande när jag skickar en post men när jag kollar på luren så har den ändå kommit in... Men kanske är det så här du tycker att ett forum ska fungera? I så fall kan du meddela mig så skiter jag i det fortsättningsvis.... Skit fiske! Gösta

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
              Bergman! Vet inte om du inte längre har lust att svara en besvärlig gammal gubbe. Men med tanke på att inget händer med mina anmärkningar känns det som om mina dagar på FS snart är räknade. När jag hade synpunkter i anslutning till omgörningen av forumet bad du att jag skulle precisera. Det har jag gjort och nu när nya konstigheter dyker upp försöker jag vara så konkret jag bara kan... Fortfarande fungerar INTE möjligheten att hoppa till sista sidan i tråden som den bör. Det här skriver jag t ex på första sidan, eftersom det inte går att hoppa bak vare sig i Edge eller Chrome på min laptop. Det funkar på mobilen, men jag föredrar att använda dator när jag postar i en pågående tråd. Vilket börjar även det att kännas vanskligt. Eftersom jag vare sig jag vill eller ej tycks prenumerera på tråden vilket sedan INTE fungerar att ta bort. Resultatet av detta är att jag varje gång någon postar i den tråden så får jag en avisering som sedan inte går att ignorera. Som andra också påpekat så får jag ett felmeddelande när jag skickar en post men när jag kollar på luren så har den ändå kommit in... Men kanske är det så här du tycker att ett forum ska fungera? I så fall kan du meddela mig så skiter jag i det fortsättningsvis.... Skit fiske! Gösta
              Svarar lite kort nu då det är helg och jag är ledig.

              Jag noterar alla buggar och konkret feedback och försöker beta av sakerna i prioordning. Buggen med sökfunktionen har slukat väldigt mycket tid så jag har inte hunnit med allt annat ännu. Dessutom har jag även andra arbetsuppgifter på Sportfiskarna så jag kan inte lägga all arbetstid på just Fiskesnack. Som grädde på moset har både jag och kidsen varit sjuka en del senaste tiden.

              Ha lite tålamod, jag gör mitt bästa för att lösa allt så fort det går.

              Det låter som du har autoprenumeration påslaget så se över dina aviseringsinställningar. Du hittar även en lista med dina prenumerationer där. Klicka bort de du inte vill fortsätta att prenumerera på.
              Senast ändrad av Bergman; 2018-11-25, 20:23.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

              Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

              Kommentera


              • Ursäkta off-topic men är det bara för mig forumet strulat rejält det senaste...? Jag kan numera varken skapa ny tråd, bläddra vidare från sida 1 eller öppna/förstora bilder i köp/sälj.

                Kommentera


                • Det verkar tyvärr som att problematiken med tecknen åäö växt ytterligare. Nämligen att åäö i användarnamn ställer till stora problem med menyer, knappar och andra funktioner. Jag kommer kika på detta imorgon och även dra det med vBulletin. Känns som att merparten av de tekniska problemen är relaterat till just specialtecken så jag hoppas att vBulletin kan prioritera våra ärenden som vi rapporterat.

                  Ni som har tecknen åäö i era användarnamn, har det blivit mer problem efter den mindre uppgraderingen till 5.4.5 för ca 1 vecka sedan eller är det samma problem nu som innan den uppgraderingen?
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                  Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                  Kommentera


                  • Jodå! Problemen har eskalerat! Tyckte det fungerade hyfsat från till dess. Jag KAN INTE klicka bort prenumerationer eller aviseringar och får som sagt felmeddelande när jag postar även om posten går fram. För övrigt får jag be om ursäkt för mitt magsura inlägg igår. Det var en spontanteaktion när "allt" jävlades. Skit fiske! Gösta (som kanske borde byta användarnamn, t ex till Surdeg)

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                      Jodå! Problemen har eskalerat! Tyckte det fungerade hyfsat från till dess. Jag KAN INTE klicka bort prenumerationer eller aviseringar och får som sagt felmeddelande när jag postar även om posten går fram. För övrigt får jag be om ursäkt för mitt magsura inlägg igår. Det var en spontanteaktion när "allt" jävlades. Skit fiske! Gösta (som kanske borde byta användarnamn, t ex till Surdeg)
                      Minns du på ett ungefär vilket datum problemen förvärrades? Jag ska som sagt försöka lösa detta med vBulletins hjälp så jag hoppas verkligen inte att någon ska behöva byta användarnamn bara för att de finns olösta buggar i programvaran. Detta måste de lösa helt enkelt.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 399 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 138 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      333 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X