Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av fishmark Visa inlägg
    Funktionen med nya inlägg sen sist jag var inne måste fungera, annars kommer jag inte tillbaka.
    Men nu är det fredag, så jobba inte ihjäl dej.
    Det finns en sådan funktion under Forum och sedan Nya ämnen. Är det den typen av sökning du syftar på? Jag har inte lagt upp någon knapp för det i menyn ännu. Det borde vara lätt fixat vid tillfälle. Det finns en mängd nya sökfuntioner i nya forumversionen så jag ska labba lite med dem vid tillfälle.

    Tack, ska vila lite i helgen. Har jobbat lite för mycket sedan i tisdags.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

    Kommentera


    • #22
      Jag la upp en annons nyss. Eastfield Catapult. Den dyker inte upp på framsidan vid annons sektionen.
      Följ oss på instagram @team_snipan

      Kommentera


      • #23
        Vad har ni gjort?!!????!! 666??(44@#44"4885#

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Utveckla gärna

      • #24
        Jäklar va jag saknar hur det såg ut tidigare.

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Utveckla gärna

      • #25
        Måste säga katastrof, tycker den va bra som den va och ännu bättre va den innan ni ändra förra gången.

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Utveckla gärna

      • #26
        nä, det här var inte bra, var motsträvig vid förra uppdateringen, men till slut blev det ju bra, när mängden trådar i varje box höjdes, men detta ser bara fel ut, är t.ex. startsidan borta? hamnar direkt på forum när man går in på fiskesnack.com
        Hoppas att det ändras mer, ni borde gjort färdigt hela sidan offline, sedan laddat upp som beta.fiskesnack.com och frågat oss användare om vad vi tycker,nu ser det ut som ett forum en 14åring har gjort tyvärr, utan att ha en klar bild över vad det skulle bli.

        Jag brukar bara läsa nya trådar i ett forum, och då gärna veta vilka delar tråden ligger i. dessutom kändes det ännu värre i mobilen, där reklambanners inte alls var anpassat


        Kommentera


        • #27
          Ursprungligen postat av Nogger90 Visa inlägg
          Jag la upp en annons nyss. Eastfield Catapult. Den dyker inte upp på framsidan vid annons sektionen.
          Det verkar vara någon bugg i modulen för annonserna. Jag svarade på din annons och då dök den upp under annonser på startsida. Så, om det är fler annonser som saknas så bör det gå att lägga till ett svar i tråden för att få dem att dyka upp. OBS! Som nödlösning tills det är rättat på riktigt. Dock är modulen från vBulletin så eventuellt måste rättningen komma från dem.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • #28
            Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
            nä, det här var inte bra, var motsträvig vid förra uppdateringen, men till slut blev det ju bra, när mängden trådar i varje box höjdes, men detta ser bara fel ut, är t.ex. startsidan borta? hamnar direkt på forum när man går in på fiskesnack.com
            Hoppas att det ändras mer, ni borde gjort färdigt hela sidan offline, sedan laddat upp som beta.fiskesnack.com och frågat oss användare om vad vi tycker,nu ser det ut som ett forum en 14åring har gjort tyvärr, utan att ha en klar bild över vad det skulle bli.

            Jag brukar bara läsa nya trådar i ett forum, och då gärna veta vilka delar tråden ligger i. dessutom kändes det ännu värre i mobilen, där reklambanners inte alls var anpassat

            Den förra startsidan var baserad på en död produkt från vBadvanced så den var vi tvungna att ta bort iom uppgraderingen av forumet. Även den förra forumversionen var en död produkt utvecklingsmässigt så vi har varit mer eller mindre tvungna att uppgradera vilket resulterar i att mycket annat måste anpassas efter den nya versionen.

            Tyvärr har det inte fungerat att göra alla anpassningar i testmiljön då export/import-funktionaliteten är ytterst begränsad. Så det är därför det blir lite barnsjukdomar nu i början.

            Mycket av det som ligger uppe nu är standardinställningar från vBulletin så det kommer bli bättre och bättre. Nya forumversionen har många bra funktioner så jag kommer göra det jag kan för att få det så bra som möjligt.

            Därför vore det bra med konkret och så detaljerad kritik som möjligt så vi har chansen att göra forumet så som vi och ni vill ha det.

            Mobilbilden kan jag inte se, kan du lägga upp den igen?

            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • #29
              Smidigt att man kan välja vilka delar man vill se på första sidan, fast det kanske man kunde innan med

              Blir nog bra det här. Använder mobil.
              Lite färggladare kunde det gärna få vara, och fotoalbumet måste såklart tillbaka. Bra jobbat!

              Kommentera


              • Bergman
                Bergman kommenterade
                Editing a comment
                Tack för feedbacken! Ja, de nya modulerna hår att fälla ihop om man vill så det är en av de nya funktionerna. Designen är långt ifrån klar så det kommer bli bättre allt eftersom.

            • #30
              Vad är det för mätare man fått? Jag har 8 av 10, men vad? Blir nyfiken ju

              Kommentera


              • Bergman
                Bergman kommenterade
                Editing a comment
                Det är en ny funktion i nya forumprogramvaran. Vet inte exakt hur den fungerar just nu utan låter den vara igång ett tag så vi kan ta ett beslut om den senare. Den räknar poäng enligt någon algoritm. Dels beroende på hur länge man varit medlem men också andra parametrar.

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
            12 svar
            1 399 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Xerup
            av Xerup
             
            Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
            15 svar
            1 138 visningar
            2 gillar
            Senaste inlägg Xerup
            av Xerup
             
            Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
            7 svar
            333 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Sundström76  
            Arbetar...
            X