Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Jag skulle nog vilja ha bloggarna i en separat kategori eller vad det heter som det var förut också...

    Och så vill jag se vilket underforum tråden postats i också.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för feedbacken!

      Jag tänker att vi testar att ha blogginläggen i modulen för diskussioner. Många blogginlägg är välskrivna och intressanta plus att det lättare kan bli en diskussion i dem på det viset. Om många vill att vi bryter ut dem i en egen modul så är det lätt gjort senare.

      Vi ska försöka lägga till forumkategorin i inläggslistorna på förstasidan. Det är flera, bland annat jag själv, som vill att det ska synas.

  • #52
    Vill bara skriva att jag under morgondagen kommer gå igenom och besvara alla kommentarer. Jag har nu på morgonen flyttat upp själva forumdelen en nivå filmässigt och har tyvärr stött på ytterligare problem med startsidan som inte visas korrekt i vissa browsers. I Chrome ser det ut att fungera på datorn men inte på mobilen tex. Man hamnar direkt i forumstrukturen av någon anledning. Behöver ta kontakt med vBulletin om detta och en del andra saker.

    Ha lite tålamod är ni snälla. Jag ska göra mitt bästa för att få den nya versionen så bra det går rent tekniskt, funktionsmässigt, utseendemässigt och innehållsmässigt. Så, ge mig några dagar att fixa till detta ytterligare.

    Fortsätt gärna med att ge konstruktiv feedback. Ju mer detaljerat desto bättre då det alltid är enklare att fixa något om man vet specifikt vad man syftar på.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      En snabb kommentar om buggen med startsidan som inte visades. Det var dels en serverfråga och dels en cache-fråga i browsern. Så, om ni har problem med att se startsidan behöver ni rensa browserns cache.

  • #53
    Förut som det va med lite färg och fångstbilder kändes fiskesnack lite mer personligt och unikt, inte lika tråkigt som de flesta andra forum som finns, men nu får man mest känslan av en tråkig myndighetssida

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Ska som sagt lösa detta framöver men inte just idag. Det är en ny arbetsdag imorgon

  • #54
    Testat att rensa både kakor och cache för fiskesnack.com och omdirigeras ändå direkt till forumet, jag har ingen aning om hur startsidan ser ut.
    Senaste Firefox och windows 8.1, 16gb ram och ett strålande solsken för tillfället här i Jönköping om det kan hjälpa

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Det låter märkligt. Kan du testa en annan browser eller rensa samtliga temporära filer?

  • #55
    Det är samma för mig som för Tintin.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Det hänger ihop med en cachad fil som innehåller en felaktig sökväg. Så man behöver rensa sin cache för att fixa detta. Spara cookies och inloggningar så borde det funka. Meddela gärna om det löste sig eller ej.

  • #56
    Ja jag testade i Google Chrome nu och där fungerar det att komma till "startsidan" fast där ser jag inte mer än reklam på sidorna och foruminlägg i mitten. Kanske så det ska se ut. Jag orkar inte rensa all cache och kakor, det betyder att jag måste logga in på alla sidor som jag besöker igen och då jag använder olika lösenord till de flesta sidor och har kasst minne så blir det krångligt, lat är jag också som du kanske märker :P

    Dessutom är det nog bättre att stänga av funktionen att kunna kommentera någons kommentar så där för när du gör det så kan jag inte svara det inlägget med en quote.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Jag tycker iofs kommentarsfunktionen verkar riktigt bra. Man kan kommentera en kommentar och då hamnar det en avisering hos den som blir besvarad. Aviseringsfunktionen verkar riktigt bra! tintin_jkpg

  • #57
    Markera alla inlägg som lästa, hur gör jag det?

    Kommentera


  • #58
    Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
    Förut som det va med lite färg och fångstbilder kändes fiskesnack lite mer personligt och unikt, inte lika tråkigt som de flesta andra forum som finns, men nu får man mest känslan av en tråkig myndighetssida
    Känns fruktansvärt opersonligt och tråkigt, som att backa mååånga år i tiden.
    Enbart en"lista" med forumtrådar som startsida är tyvärr ingen hit. Bara mina fem cent som första intryck.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Startsidan ska bli bättre och mer fyllig. Vi har fokuserat på själva forumdelen först.

  • #59
    Hur ställer man in så att nyaste inlägg kommer först som default?
    Non é pericoloso sporgersi

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Är osäker på vad du menar. Kan du vidareutveckla? Vart på sidan menar du?

  • #60
    Gillade det gamla klart bättre så här långt, gav mycket bättre överblick och jag kör nästan bara på mobilen. Kanske var den gamla webbsidan tekniskt dödsdömd men vad gjorde den så omodern som vissa för fram ? Vad gör denna så modern, vad är bättre med denna? Tapatalk kanske också är modernt men inte bättre än den gamla webbsidan såsom jag använder och läser FS.

    Med mobil har sett en klar nackdel. När jag skriver inlägg som detta så har jag mobilen liggande och ser då endast den rad jag skriver på, inte bra alls...

    Nyss bröts en mening i en ny rad så nu ser jag bara undre halvan av orden jag skriver... Men man kan ju scrolla i textraden, finns ca 2 mm scrollyta på min typ 4,7" skärm... eller så kliver man ur tangentbordsläget för lite överblick, gjorde det nyss och nu skriver jag åter "kapade" bokstäver igen.... Nä...

    Xperia Z5 Compact... Hur skriver era mobiler i landscape?
    Senast ändrad av anteman; 2018-10-15, 00:28.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Tack för feedbacken!

      Ja den gamla forumversionen var "dödsdömd" så det är denna som gäller just nu. Den nya har många väldigt bra funktioner som kan ta ett tag att bli kompis med när man är van vid det gamla.

      Jag kan hålla med om att designen är lite halvdan på en mobil när man kör i liggande läge. Men det beror också lite på vilken mobil man har. De flesta kör dock stående. Har du testat det på nya sidan? Kommentarer på den stående versionen?

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
12 svar
1 405 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
15 svar
1 147 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
7 svar
336 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Sundström76  
Arbetar...
X