Smygreklam för hemsidor/butiker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Smygreklam för hemsidor/butiker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mink.
    Är du allvarligt talat osäker på om du bryter mot fs regler genom att (som säkert minst 80% av alla bilder på detta forum har) ha ett föremål med ett företags logga på en bild i fotoalbumet?
    Du tror inte någon moderator skulle agerat vid det här laget om det absolut inte var tillåtet?

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      Det jag argumenterar för att att du inte skall ta Nikitas formulering så bokstavligt!

Klart som fan man skall få ha vilka kläder man vill på sig när man fiskar ?

Spelar väl ingen roll om det är Fiskekompaniet eller Volvo som får "reklamen".

Jag menar vem är personen som börjar handla på Fiskekompaniet för han sett en person på Fiskesnack ha en sådan tröja?

Det kallar inte jag smygreklam (som Nikita ref. till) , isf skulle nästan varenda bild på hela FS inkluderas, och givetvis är det inte så.
      Saken är ju som den att det är inte din sak. Han undrar ju och vill veta, han vill att Nikita ska svara offentligt så att andra tex jag också vet var gränsen går.

Sen får man såklart ha vilka kläder som helst på sig när man fiskar. Dock är man inte tvungen att ladda upp dom på fs efteråt. Om förbudet mot förmodan skulle innebära butiksreklam på kläder är det ju enkelt att bara strunta i att ladda upp de bilderna, inte ha de kläderna på sig på fotot (vilket jag inte fattar att man vill ha) eller redigera bort loggan. (blir lite jobbigt på en kompaniettröja eftersom det är miljarder loggor på den)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink!
        Du kallar inte det smygreklam, men det är smygreklam. Läs på om vad smygreklam är.

Vem är personen som börjar handla på Fiskekompaniet för han sett en person på FS ha en sådan tröja...ehh du borde nog läsa på om hur reklam påverkar människor fastän de inte är medvetna. Detta är bevisat flera gånger om.

Isf skulle nästan varenda bild på hela FS inkluderas... grattis, varför tror du jag vill ha en förtydling...
        För att förtydliga:

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Det kallar inte jag smygreklam (som Nikita ref. till) , isf skulle nästan varenda bild på hela FS inkluderas, och givetvis är det inte så.
        Kom på att du kanske skulle misstolka det hela och drog en edit.

Trofan jag fattar att det är "smygreklam" i en viss utsträckning. Man kan få allt till smygreklam om man bara vill, varför tror du företagen sätter en logga på sina produkter?

Det finns ingen förtydling, och kommer inte komma ngn heller, hur svårt är det att förstå?

Det är ju en personlig/inviduell bedömning vid varje tillfälle som gäller. Tänker man lite logiskt fattar man ju detta.

Moderatorerna kan ju inte sitta i 4 dagar för att utforma en regel som faktikst går under epitet "tänk-efter-lite själv".
        sigpic

Kommentera

Jag håller faktiskt med dig flode.
          Klart man ska få ha på sig vilka kläder som helst när man fiskar och kanske bara är jag som tycker vissa "reklam"tröjor är snygg och passar in på bilderna.
          Sen som flode skriver,ta det inte så bokstavligt.
          Senast ändrad av Jimmiee; 2008-01-03, 21:42.
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Irritation

Ojojoj

Att Ni bara orkar vara storkar

Skall nog lägga upp en bild på en kryddhylla snart, med bara Santa Maria
            Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ja och som jag skrev tidigare så hade vi nog fått höra det för längesen om det inte va ok.
              Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink!
                Jimmie...

Du har som signatur "Keep talking about me, you are just making me famous" Det säger väl allt. Det en moderator skriver gäller och inte det vanliga användare tycker. Du kan tycka som flode. Ändrar inget. Ni förstår ju ändå inte. Det handlar inte om vad du eller jag tycker och tänker. Jag vill veta vad Nikita eller Bergman har att säga. Mitt allra första inlägg var att jag frågade om det inte var ok med kepsar eller tröjor med företagstryck, eftersom jag själv har sånna i mitt kollage. Det är Bergmans regler som gäller, så är det bara. Lika bra att få rätsida på det.
                Nu är det väl så att Jimmiee alltid tycker som Flode, knappast något nytt
                Det är hans största idol, efter Mona Sahlin.
                Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                  Ja och som jag skrev tidigare så hade vi nog fått höra det för längesen om det inte va ok.
                  Precis! Använd ditt sunda förnuft Mink det kommer du få till svar och Bergman och Nikita också. Du måste kunna läsa mellan raderna, moderatorerna kan ju inte sitta och skriva regler för 1000000 olika fall. Vad det är för märke, hur många cm2 det är på, vilken färg det är skrivet i och vart på tröjan det sitter.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
                    Ojojoj

Att Ni bara orkar vara storkar

Skall nog lägga upp en bild på en kryddhylla snart, med bara Santa Maria
                    Och dina inlägg alltid är lika meningslösa och uppmanar till OFFTOPIC.
                    sigpic

Kommentera

Mink,Den bilden kan hon ta bort om hon vill för nic ville se hur tröjan såg ut...
                      Min signatur är ju inte på fullt allvar .
                      Keep talking about me, You are just making me famous..
                      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      100 svar
                      30 944 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      13 svar
                      1 600 visningar
                      0 gillar