Riktigt stiligt! Bra jobbat som vanligt Bergman!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Version 2.0 är här
Collapse
X
-
Jag och andy-l jobbar på en lösning gällande menyn så jag hoppas den kommer passa även dig när den väl är klar.Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggPassar inte skorna får det bli skokartongen!
Vill du inte ha menyraden som börjar med Start. så får u fixa pilar vid varje inlägg där man direkt åker till topp eller botten beroende på vilken man valt.
Fast jag hatar att i onödan behöva skrolla och klicka på diverse knappar.
Fotoalbumet tiger jag om jag kan inte ens se en räddning för det i dessnuvarande utförande.
Vad är det du ogillar med fotoalbumet? Förklara gärna så utförligt du kan så blir det enklare att justera bristerna.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Det är så rörigt och många färger så man vet inte vart man skall titta. Exempelvis det svarta runt bilderna kunde man ta bort och istället ha en lite ljusare ram....Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
Vad är det du ogillar med fotoalbumet? Förklara gärna så utförligt du kan så blir det enklare att justera bristerna.
Men man vänjer väl sig
//Fred
Kommentera
-
Som sagt så tror ja osså att man vänjer sig, en sak som ja dock ogillar är att nicket på den som kommenterat i fotoalbumet har samma textstil som "Visa profil - Skicka PM" och "rapportera". Tycker att det blir svårare att se namnet på den som skrivit ett inlägg när man scrollar igenom! (kanske bara jag iofs)
Exempelvis:
slmb
Visa profil - Skicka PM
2008-01-03 19:52:12
Rapportera
För övrigt tycker jag att ni gjort ett bra jobb med den nya, kan tänka mig att ni spenderat en massa timmar framför datorn!
Kommentera
-
Tyvärr verkar det även vara problem med kartfunktionen så markeringarna dyker inte upp korrekt. Kikar på det vid tillfälle.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
En liten sak som jag gärna ser implementerad är förmågan att kunna byta rad i inläggen under bilderna.
Som det är nu hamnar texten efter en enter-tryckning ett mellanslag efter den avslutade meningen på raden ovanför.
Jag förstår att det kan bli längre för vissa att scrolla ner i inläggen men så jobbigt är det ju inte.
Mycket smidigare att läsa ett inlägg om personen som skriver det kan göra ett radbyte när han/hon är klar med en mening och påbörjar en annan.
Kommentera
-
Kan hålla med några här ovan att fotoalbumet känns lite ovant. Jag skulle prova att flytta hela fältet som ligger till vänster, över till högra sidan (dvs, sorteringsmöjligheter, snabblänkar och annonsörer).
Sedan skulle jag testa att byta den ljusgråa färgen bakom tumnaglarna mot den fisksnacksblåa/bakgrundsfärgen eller alternativt ta bort mellanrummet mellan de svarta rutorna (så man inte ser det ljusgråa). Det ger en aning oroligt intryck som det är nu tycker jag
Kommentera
-
Jag delar Tintins önskemål. Möjligheten till ny rad i kommentarerna har jag saknat!
Så till ”sågningen” av Fotoalbumet. Motorsågen har gått varm men nu har jag styckat upp bilden i sektioner för att det ska bli tydligare.
Det är oerhört störande att kommentarerna hamnar så lågt under bilden att man redan i de första tyckandena tvingas skrolla upp och ner för att se och jämföra kommentar och bild! Det är rent ut sagt inte bra designat som det nu är. Det viktiga är en tydlig beskrivning av bilden. Sen vill jag inte ha något mer innan kommentarerna. Det värsta som kan inträffa är en blinkande annons i blickfånget. Det är våldtäckt av besökarens uppmärksamhet!
Den breda annonsen ovanför fotot stör inte lika mycket eftersom den snabbt städas undan med skrollkulan.
Annonserna till vänster är med sitt blink störande för det som är väsentligt nämligen Fotot. Det är gilden, informationen om bilden och kommentarerna som är det viktiga i fotoalbumet. Jag avskyr BLINKANDE annonser oavsett var de förekommer! De ger intryck av knallemarknad och får mig att undvika annonsören! Intill foton är de rena katastrofen! Jag förstår att annonsörerna skiter i mig men jag skiter i dem.
Informationen i Snabblänkrutan vill jag ha tydligare genom större text och bättre avstånd mellan raderna.
Generellt sett är fonternas storlek ett nummer för liten även i forumen.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Håller med till fullo! Gillar främst meningen
"Det är våldtäkt av besökarens uppmärksamhet!"
Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggSå till ”sågningen” av Fotoalbumet. Motorsågen har gått varm men nu har jag styckat upp bilden i sektioner för att det ska bli tydligare.
Det är oerhört störande att kommentarerna hamnar så lågt under bilden att man redan i de första tyckandena tvingas skrolla upp och ner för att se och jämföra kommentar och bild! Det är rent ut sagt inte bra designat som det nu är. Det viktiga är en tydlig beskrivning av bilden. Sen vill jag inte ha något mer innan kommentarerna. Det värsta som kan inträffa är en blinkande annons i blickfånget. Det är våldtäkt av besökarens uppmärksamhet!
Den breda annonsen ovanför fotot stör inte lika mycket eftersom den snabbt städas undan med skrollkulan.
Annonserna till vänster är med sitt blink störande för det som är väsentligt nämligen Fotot. Det är gilden, informationen om bilden och kommentarerna som är det viktiga i fotoalbumet. Jag avskyr BLINKANDE annonser oavsett var de förekommer! De ger intryck av knallemarknad och får mig att undvika annonsören! Intill foton är de rena katastrofen! Jag förstår att annonsörerna skiter i mig men jag skiter i dem.
Informationen i Snabblänkrutan vill jag ha tydligare genom större text och bättre avstånd mellan raderna.
Generellt sett är fonternas storlek ett nummer för liten även i forumen._______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera
-
Man borde kunna låsa den lilla menyen så att den alltid ska synas, alltså när man scrollar ner så att allt försvinner gör man så att enbart den syns absolut högst upp på sidan, tar väldigt lite utrymme men fyller en otroligt viktigt funktion.varför nappar det aldrig?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag är kluven vart jag ska sitta på morgondagens premiär ismete tur. Ge gärna tips på vart ni hade satt...1 Foto
-
Kanal: Om Fiskesnack.com
2025-12-29, 19:08 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
|
100 svar
31 124 visningar