Version 2.0 är här - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Version 2.0 är här

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
    Jag delar Tintins önskemål. Möjligheten till ny rad i kommentarerna har jag saknat!

Så till ”sågningen” av Fotoalbumet. Motorsågen har gått varm men nu har jag styckat upp bilden i sektioner för att det ska bli tydligare.

Det är oerhört störande att kommentarerna hamnar så lågt under bilden att man redan i de första tyckandena tvingas skrolla upp och ner för att se och jämföra kommentar och bild! Det är rent ut sagt inte bra designat som det nu är. Det viktiga är en tydlig beskrivning av bilden. Sen vill jag inte ha något mer innan kommentarerna. Det värsta som kan inträffa är en blinkande annons i blickfånget. Det är våldtäckt av besökarens uppmärksamhet!

Den breda annonsen ovanför fotot stör inte lika mycket eftersom den snabbt städas undan med skrollkulan.

Annonserna till vänster är med sitt blink störande för det som är väsentligt nämligen Fotot. Det är gilden, informationen om bilden och kommentarerna som är det viktiga i fotoalbumet. Jag avskyr BLINKANDE annonser oavsett var de förekommer! De ger intryck av knallemarknad och får mig att undvika annonsören! Intill foton är de rena katastrofen! Jag förstår att annonsörerna skiter i mig men jag skiter i dem.

Informationen i Snabblänkrutan vill jag ha tydligare genom större text och bättre avstånd mellan raderna.

Generellt sett är fonternas storlek ett nummer för liten även i forumen.
    Håller med storleken på texten är aldeles för liten svårt att se vad man skriver mär man komenterar bilderna

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Nya Layouten känns ej bra!!

Va tycker ni? Första intrycket är fan va drygt ! Fotoalbumet blev ju helt ramsnett me all reklam på sidan usch!
      Men som Kjell höglund sjunger i en gammal låt..Men man vänjer sig!

Kommentera

Håller med om att fotoalbumet blev sämre. Men själva forumet är okej efter lite tillvänjing.

Kommentera

Fotoalbumet gillar jag inte alls, men som KG? skrev, forumet är bra.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

När det gäller de dubbla raderna med annonser i fotoalbumet så gjorde jag så för att göra det möjligt att få in lite större annonser. Om det stör er mycket så kan jag ändra så det bara blir en rad med banners istället.

Annonseringen måste få finnas kvar för att finansiera allt som har med Fiskesnack.com att göra.

När det gäller radbrytningar i kommentarerna så försökte jag att lösa det förut men gick bet den gången. Får göra ett till försök när tid finnes. Ni måste ha lite tålamod med förändringarna för jag har tyvärr väldigt lite tid för detta just nu.

Om ni stör er på något i designen/upplägget så får ni supergärna vara så tydliga som möjligt med allt ni stör er på. Blir mycket enklare att lösa problemet då.

Vi jobbar på en lösning med menyn men tyvärr har det strulat i Internet Explorer 7. I FireFox funkar låsningen av menyn klockrent. Vi vill undvika att använda frames då dom gör att länkar direkt in i ex en forumstråd inte kommer få med menyn annars.

Ska hugga tag i mailhögen nu men ni får som sagt gärna komma med förbättringsförslag.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Vi jobbar på en lösning med menyn men tyvärr har det strulat i Internet Explorer 7. I FireFox funkar låsningen av menyn klockrent. Vi vill undvika att använda frames då dom gör att länkar direkt in i ex en forumstråd inte kommer få med menyn annars.
              Det går ju att tvinga sidan att ladda framesen också så att dem alltid finns till hands...

Kommentera

Vilket lyft! Riktigt snygg stilren design... Verkar ha kommit till lite trevliga funktioner också... Tack för denna underbara sida!

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                  Håller med om att fotoalbumet blev sämre. Men själva forumet är okej efter lite tillvänjing.
                  <3 R.I.P @ Mozilla
                  sigpic

Kommentera

Jag gillar inte allt det svarta runt fotona. Dessutom måste jag sidescrolla för att se alla foton när jag har "mina favoriter" klistrade till vänster. Det behövde jag inte förut, alltså är det en försämring.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                      <3 R.I.P @ Mozilla
                      Det förstod jag inte alls. Men jag är över 40 och kör enbart Microsoft...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      100 svar
                      30 960 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      13 svar
                      1 601 visningar
                      0 gillar