Inga jakt-trådar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inga jakt-trådar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag erkänner!

Det är mitt fel att denna tråd skapades. Jag är ledsen om jag genom mitt inlägg i den andra tråden förnärmat eller vållat obehag för någon. Det var inte alls min mening.

Mina intressen, varav fiske är ett, beror nog främst på mitt intresse av att vistas ute i naturen. Fisken i sig eller det där andra onämnbara är nog inte det viktigaste. Känslan av lugn och frihet ute i naturen är nog det som ger mig den största njutningen. Om man skulle lyckas att få någonting med sig hem att tillreda på bästa tänkbara vis får man se som grädde på moset.

Jag diskuterar gärna moraliska betänkligheter om nu någon skulle vilja det men detta kanske som sagt inte är rätt forum för det.
    Senast ändrad av Krisse; 2003-10-22, 15:47.

Kommentera

Originally posted by BeBest
      Mynt har två sidor, som kan vara väldigt olika men lika fullt hör de ihop.

Jakt och fiske har ett gemensamt ursprung och är fortfarande uttryck för männskliga behov. Man kommer inte ifrån det ena genom att bara vilja se den andra sidan. Man kan lägga på vilka moraliska överbyggnader som helst, jakt, fiske och dödandet av bytet är uttryck för de primitiva drifter som allt framgent konstituerar människan. Man kan välja att leka med någons liv eller bestämma sig för att ta det eller helt låta bli. Fiske innebär alltid en lek med någons liv. Jakt behöver inte innebära det.

Slutligen, jag jagar inte men jag har tänkt igenom mina motiv för mitt fiske. Jag fiskar för att det är ett kul och hälsosamt sätt att skaffa mig, min familj och min katt mat.
      hm man kan ju änen köra c&r på fiskar vilket vll kan vara svårt när man jagar?

><(((*>

Kommentera

När man jagar kan man skjuta eller inte skjuta. Vid all jakt gäller att det bästa skottet är det som inte avfyrades.

Översätt det till fiske den som vill. =)
        Senast ändrad av BeBest; 2003-10-22, 19:21.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag tycker att jakt och fiske hör ihop. För min del iallafall.
          Till helgen blir det rådjursjakt, och nästa blir det fiske.
          Men på FiskeSnack.com bör man ju koncentrera sig på fisket.
          Nån som är sugen på att öppna upp JaktSnack.com??
          [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
          94 svar
          29 180 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Classe69  
          Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
          0 svar
          147 visningar
          0 gillar