Diskussion ang annonstexter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Diskussion ang annonstexter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Diskussion ang annonstexter

Hej på er,

med tanke på diskussionen som uppkommit i tråden http://www.fiskesnack.com/forum/show...ll-kampanjpris! så känner jag att det är bättre att föra diskussionen vidare i en separat tråd så vi slipper använda "Annonsörerna informerar"-sektionen till dylika diskussioner.

Försök gärna att undvika faktiska företags- & produktnamn då "Produkt x/y" och "Företag z" osv borde funka kanon för diskussionens skull.

Jag vill helst att ni undviker "pajkastning" och försöker ha en bra dialog utan personangrepp så vi alla kan lära oss lite på kuppen
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

OFF Topic:

ähh Bergman, du är ju bara ute efter ditt 8000 inlägg ju Gott nytt!

Kommentera

Ursprungligen postat av grilja Visa inlägg
      OFF Topic:

ähh Bergman, du är ju bara ute efter ditt 8000 inlägg ju Gott nytt!
      Hehe, det skulle man kunna tro

Gott nytt till dig med
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

OJ! En het potatis som måste komma förr eller senare. Ingen som tar i den så tycker jag att vi börjar;
        Fiskesnack har ett väldigt unikt annonskoncept där konsumenterna kan kommentera det som säljs. Denna form av annonsering tror jag varit oerhört bra och uppskattat av såväl seriösa sportfiskehandlare som konsumenter.
        Från oss som annonserat på fiskesnack har det (åtminstone hittills) kännts som ett "gentlemens agreement" att man inte går in i andra annonsörers trådar under "annonsörerna informerar" och pratar skit om andras produkter till förmån för något man själv säljer. Då skulle man aktivt bidra till att sänka värdet på fiskesnacks annonsplatser!
        Mitt förslag är att man förmedlar detta till nya annonsörer. Ev som en regel för att få annonsera. Visst kan man använda "budbärare" om man vill det men fiskesnacks läsare brukar inte vara dåliga på att avslöja "oseriösa budbärare".

Kommentera

Håller fullständigt med Humlan. Annonserar inte själv, men tycker det hör till god ton (speciellt på ett så trevligt forum som detta) att inte smutskasta företags annonser i tråden. Istället kan man ju faktiskt lägga upp en egen annons så konsumenterna får bedöma själv (det finns så otroligt mycket kunskap på detta forum, så om någon framtida konsument har eventuella frågor så kan de allra flesta frågor svaras på i separat tråd).

Gott nytt, Bergman, årets stora tack är till dig för att du ser efter FS och alla oss som finns här!

Kommentera

F-n va bra skrivet Ann-Louise!

mvh/ Henke

Kommentera

Problemet i den aktuella tråden som jag ser det är att Borgsmotor går in och misskrediterar Tracker vilket bryter mot godmarknadsföringsed för det första.
              Att man sedan skriver ett svar där man "ber om ursäkt" för att det kan missuppfattas och INTE går in och ändrar i sitt första inlägg finner i alla fall jag mycket märkligt. För hade man varit uppriktiga i sin ursäkt så hade man lätt kunnat stryka den meningen eller för den delen omformulerat den på ett sätt där man inte nämner Tracker alls.

Sedan så gör dom kapitalfelet och skriver "Trackerbåtar" vilket inkluderar SAMTLIGA båtar av det märket. Och som DavidL påpekat så har Tracker ett antal modeller som möter eller är "bättre"(beroende på hur man ser det) på vissa av de delar som Borgsmotor anmärker på. Detta i sig är ett rent brott mot marknadsföringslagen eftersom den kräver att man måste kunna dokumentera alla påståenden om konkurrenter som man skriver.

Sedan så finns det en sak i Humlans inlägg som jag trots ett i övrigt väldigt bra inlägg ställer mig väldigt kritisk till och det är "Från oss som annonserat på fiskesnack har det (åtminstone hittills) kännts som ett "gentlemens agreement" att man inte går in i andra annonsörers trådar under "annonsörerna informerar" och pratar skit om andras produkter till förmån för något man själv säljer" för i mitt tycke så bör man faktiskt ha full rätt att göra just detta om den som annonserar/informerar eller var man nu vill kalla det kommer med felaktig info som direkt eller indirekt misskrediterar ditt företag.

Det bästa hade dock varit om den som annonserar från första början håller sig i från all typ av jämförelser utan sakligt berättar vad som är bra med just deras produkt. För är den en sak jag lärt mig under mina dryga 10år som säljare så är det att ALDRIG prata skit om konkurrenter utan att man istället lyfter fram de saker som man är riktigt bra på och sedan så får kunden själv jämföra de olika alternativen. Har man då gjort ett tillräckligt bra jobb så får man den affären och om inte så får man helt enkelt försöka bli bättre till nästa gång.

Kommentera

Flyttat inlägg från Starcraft tråden...

Förstår davids reaktion... Tydligen säljer inte starcraft sig själv utan missvisande annonsering. Har stört mig något fruktansvärt på blocket annonseringen Borgs Motor bedriver.... Söker man på "Linder" "Quintrex" "Silver" kommer starcraft båtarna upp pga missvisande sökord längst nere i annonsen. Nu såg jag dessutom följande text i nuvarande blocket annons "Bättre lösningar än i Quintrex, Linder, Buster m.m." Vadå bättre lösningar? enligt vem? Är väl upp till köparen att avgöra vad som är en bra lösning för hans fiske? Det är ju bara en text tagen ur luften för att locka kunder som egentligen är intresserade och söker efter annat fabrikat.

Säljer inte starcraft utan missvisande marknadsföring och smutskastning av andra?

Nu är jag dock medveten om att jag kastar lite sten i ett glashus... Högg själv lite i detta forum tidigare gällande Quintrexbåtar då jag arbetar som åf. Tog dock tillvara på viss kritik och har tonat ner säljande inlägg. Erkänner dock att jag i någon hetsk diskution kallat linder för badbalja eller liknande och det beklagar jag... Dock har sånna inlägg varit privata från min del utifrån egna erfarenheter, men dom har numera upphört.

Nej Borgs motor... lyft gärna fram Starcrafts fördelar men skit i att dra in andra fabrikat. Ska du göra det så var saklig och ha belägg för det du säger. Jag har slutat att jämföra quintrex med övriga båtar här, frågar nån nått svarar jag men annars håller jag truten.

Personligen måste jag säga att trackerbåtarna verkar jäkligt fina trots jag är Quintrexåf och kör Quintrex själv, hade jag inte gjort det hade absolut intresset funnits där.

MVH/Gimmy
                Senast ändrad av Gimmy; 2011-12-28, 12:45. Anledning: Dum efterslängare raderad
                [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Bra inlägg Gimmy...ända fram till sista raderna där du själv gör samma sak som Borgs motor...du borde ha slutat med flaggan i topp
                  efter: "....intresset funnits där."
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Beklagar den efterslängaren, erkänner att det var sandlådenivå... du raderad. MVH/Gimmy
                    [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 253 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar